Néhány nappal ezelőtt közöltünk hírt Az Ég Katonái, Mi-24-es repüléséről. Eltelt néhány nap és itt az újabb fantasztikus hír a Csapat életéből! Az elnököt, Simon Róbert Sándort kitüntették a Stefánia Palotában, továbbá megújulhat egy újabb MiG-15-ös is!
Robit telefonon kerestük és megkértük, hogy jöjjön el hozzánk! Némi egyeztetés után, mert azért Szolnokon az ILS műszeres leszállító rendszer építése élvez most mindenek feletti prioritást, be tudott jönni a szerkesztőségbe.
Tisztelt Elnök Úr, fogadd szívből jövő gratulációnkat! A Honvédelemért Kitüntető Cím most már a tied! Aki ismeri az egyesületet, tudják, hogy fantasztikus az a munka, amivel sok-sok embernek okoztok örömöt!
SRS: Üdvözlöm az Olvasókat! Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat! Megható az elismerés! Igaz, hogy én kaptam, de mögötte nagyon sok ember munkája áll!
JETfly: Hogyan szereztél tudomást, hogy megkapod a díjat?
SRS: Szolnokon dolgoztunk a leszállító rendszer építésén, amikor hívtak a kecskeméti Hadkiegészítő Parancsnokságról, hogy készüljek, mert felterjesztettek elismerésre! Igencsak meglepődtem, hiszen a 15 év alatt semmit nem kaptunk! De nem is ezért csináljuk a hagyományőrzést! A megemlékezésekkor a családtagok szemében megjelenő könnycseppek adják a munkánk savát-borsát! Ettől függetlenül nagyon jól esett!
JETfly: Ha már sikerült bejönnöd hozzánk, beszéljünk kicsit az idei évről és ha már láttok előre, néhány gondolatot mondj el, mit terveztek jövőre?!
SRS: 2022 első fele, a 8202-es oldalszámú MiG-21MF-ről szólt! Pintér Józsi bácsi neve került fel a gépre, mostantól a Múzeum első repülőgépe is jelzi, hogy ki is volt Ő! A nyáron a Csapat kisebbik része Németországban kirándult, majd szeptemberben Szegeden volt jelenésünk a 2. Szeged International Air Show-n! Pihenéssel teltek a hónapok a júniusi repülőgép-avató óta. Hosszú hetek után, éppen az elmúlt hétvégén kezdtünk dolgozni újra Kecelen. Visszakerült a 8202 a sorba, ahonnan kivettük. Így a tavaly felújított 1814 és a frissen festett 8202 egymás mellett büszkélkedik! Hogy mi vár ránk 2023-ban? Elsősorban a februári éves közgyűlésünk, ahol is velem együtt, három elnökségi tagnak is lejár a mandátuma. Most folynak az egyeztetések a hogyan továbbról. Még egyikünk sem döntött az esetleges folytatásról!
JETfly: Azért gondolom, hogy esetedben ez az elismerés megkönnyíti a döntésedet?!
SRS: Egyáltalán nem! Mivel az egyesület berkeiből indult a felterjesztés, így nem veszem figyelembe! Persze a srácok azt szeretnék, ha folytatnám a munkát, de még néhány közös beszélgetésen át kell esnünk a végleges döntésemhez!
JETfly: Ezzel most megleptél! De ismerlek már annyira, hogy érzem, jó döntést fogsz hozni, legyen az bármi! 2008 óta csináljátok, 15. éve. Tudom, hogy nem szeretsz senkit kiemelni, de most arra kérlek, hogy mondj neveket, akik munkája kellett ahhoz, hogy repülős berkekben mindenki ismeri Az Ég Katonáit!
SRS: Az első mindenképpen kisebbik lányom édesanyja, Turi Kiss Veronika! Ha Ő nincs 2008-ban mellettem, akkor ez az egész el sem indul! A következő Buczkó Imre Tábornok Úr! A 2008-as pápai Emlékmű avatáson ő bíztatott, hogy ez annyira jól sikerült, hogy folytassuk! Weisz „Kopasz” Attila és Szőke Sándor (Sajnos a cikk írásakor itt hagytál minket, fájó szívvel búcsúzunk Tőled Sanyi ezúton is, máris hiányzol nekünk!) volt a két szervezőtársam akkor. Kopasz mellettem van azóta is. Az egyesület ötlete Mesterházy Sándortól jött, aki az elején tagunk is volt. 2014-től a feleségem, Simon-Virág Hédi is mindenben támogat! Nélküle sem menne! Természetesen az anyagiak is fontos szerepet játszanak, hiszen támogatások nélkül nem léteznénk! Fő támogatóink a következők: Pintér Csaba és a Pintér Művek Kecel. Mellette a TeGe-Elektronik Kft., Firkó János, Berta László, Palásti Attila, Dési János, Csonka Ferenc és még sokan mások.
JETfly: Csak furdal a kíváncsiság! Ha maradsz elnök - mert biztos van erre az esetre is terved – mit terveztek 2023-ra?
SRS: Látom, már jól ismertek! A pihenés évét tervezzük! Persze nem jelenti azt, hogy a babérjainkon akarunk ülni! Folytatjuk a három teherautón folyamatban lévő munkákat. Megkezdjük a 48-as oldalszámú egykori MiG-21bis orr-részén a felújítást. Ha sikerül svéd kapcsolatot szerezni, akkor a keceli Múzeumban álló Draken repülőgép a cél. Ki kell cserélni az összes plexit, mert az idő eljárt felette! A hosszútávú terv a gépen, hogy visszakapja a Svéd Légierőben viselt ruháját!
JETfly: Épp most kérték fel az egyesületet, hogy a jakabszállási repülőtéren kiállított MiG-15-ös repülőgépet újítsák fel! Mit szólsz, mik az első benyomások?
SRS: Fantasztikus érzés, hogy számunkra ismeretlen emberek kérnek fel bennünket egy repülőgép felújítására! Így megvannak a következő órák, napok feladatai! Ismerjük a repülőgép állapotát, hiszen Komócsi Zoli és Nádas Tomi Emléktáblája mellett van kiállítva. Így most már tüzetesen felmérjük a gép állapotát, egyeztetünk majd a tulajdonossal és ha mindkét fél számára elfogadható az együttműködés, akkor eleget teszünk a felkérésnek!
JETfly: Ez végszónak tökéletes! Még egyszer gratulálunk a díjadhoz és kívánom, hogy általatok legyen ismét gyönyörű a jakabszállási MiG-15!
SRS: Köszönöm a megkeresést, a gratulációt! Rajtunk nem fog múlni a gép sorsa!
Borítókép: Groszvald Attila
Forrás: http://www.azegkatonai.hu/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.