Új időzítő berendezés kifejlesztését jelentette be a Martin Baker, amely az új technológiát a Lockheed Martin F-35-öséhez kifejlesztett US16E, illetve a legújabb Mk18-as katapultülésekhez alkalmazná.
A korábbi technológiával készült ülések egy, illetve két üzemmóddal rendelkeztek, ezzel szemben az új berendezéssel összesen öt különböző üzemmódhoz igazíthatóak a beállítások.
Steve Roberts, a cég üzletfejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az új időzítő berendezés az ejtőernyő optimális időben történő nyitásáért és rögzítéséért felel, melyet a sebesség- és nyomásadatokból számít különböző matematikai modellek segítségével. Ez egyrészt figyelembe veszi a biztonsági értékhatárokat, de emellett fontos szempont, hogy a katapultálási folyamat során a pilóta testére nehezedő erőhatások a lehető legkisebb kárt okozzák, például az ernyő nyitása során.
Szélsőséges esetekkel szemléltetve a problémát, egy túl késői ernyőnyitás a pilóta földbe ütközését okozhatja, egy túl korai nyitás azonban a nagy sebességek és erőhatások miatt jelenthet gondot.
Forrás: https://www.janes.com
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.