2025. 02. 05. szerda
Ágota, Ingrid
: 408 Ft   : 395 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hatékony, bővülő Malév a cél

JETfly  |  2007. 11. 06., 09:20

Leonov Péter, az igazgatóság alelnöke szeptember 14-étől vezérigazgatóként vezeti a magyar nemzeti légitársaságot. Az új vezérigazgató közel áll a légitársaság tulajdonosaihoz, ismeri a jelenlegi vezetés minden tagját, és körükben nagy a támogatottsága. Személyében látja a tulajdonos azt a határozottságot és integráló erőt, amely képes lehet a vállalat egészének mozgósítására, az átalakítási folyamat felgyorsítására.

Lloyd Paxton személyes okok miatt váratlanul távozott a Malév vezérigazgatói székéből. A 64 éves, széles nemzetközi légiközlekedési tapasztalattal rendelkező brit szakember nagy lendülettel látott hozzá a légitársaság átalakításához, a vállalat anyagi helyzetének stabilizálásához. Erős nemzetközi tanácsadógárdával vette körül magát, segítségükkel és a vállalat 70 munkatársának közremüködésével elindította azt az úgynevezett ReMAke programot, amely célként a bevételek növelését, illetve a költségek csökkentését irányozza elő.Leonov Péter ezt a programot folytatni kívánja. Őt kérdeztük tehát a Malév jövőjéről, az elképzeléseiről, az előtte álló feladatokról.– Melyek a legsürgetőbb feladatai?– Az első és legfontosabb feladat, hogy egy hónapon belül kidolgozzunk egy stratégiát, amelynek alapján a Malévet egy olyan jól müködő légitársasággá alakíthatjuk, amely nem termel több veszteséget. A tulajdonos elvárása szerint 2008-ban nyereségesen kell a Malévnek müködnie, s eszerint készítjük el az üzleti tervet is. Az idei év vesztesége azonban már jóval kisebb lesz, mint 2006-ban. – Mennyi pénzt fektetnek még tőkejuttatás címén a Malévbe? – A privatizáció után mintegy ötmilliárd forinttal emelte meg a Malév tőkéjét a tulajdonos, szeptemberben a vállalt harmincmillió euróból 18 millió eurót juttatott a Malévnek. A fennmaradó részt még befekteti, de a müködéshez ennél több friss tőkére nem lesz szükség.– A vezérigazgatók eddig többnyire kívülről érkeztek a Malév élére. Az ön személyében azonban most minden tekintetben „belső embert” neveztek ki erre a posztra… – Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tulajdonos AirBridge Zrt. vezetőjeként már korábban, a privatizáció folyamatában megismerhettem a Malév helyzetét. Nem ismeretlen előttem a cég belső élete sem, hiszen mióta megvettük a légitársaságot, részt vettem minden értekezleten, valamennyi döntéshozatalban, így zökkenőmentesen tudom a munkát folytatni. Ez azt is jelenti, hogy élvezem a tulajdonosok, de bátran mondhatom, a menedzsment bizalmát is. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy véleményem és a tulajdonosok véleménye szerint hozzáértő, komoly csapat van most a Malévnél. Ez a felső menedzsmentre és a szakmai vezetésre egyaránt vonatkozik. Fontos programok indultak el, amelyeket együtt fogunk végrehajtani. – Borisz Abramovics elnök úr a felső vezetőknek tartott szeptember 14-ei értekezleten azt mondta, jelentős munka vár az ön által vezetett menedzsmentre. Gyors, hatékony és professzionális teljesítményt vár el. A tulajdonos nyilatkozataiból úgy tudjuk, hogy ez a stratégia inkább bővülést, semmint szükítést jelent a cég számára…– Pontosan, bővülést. Nem azt várják a tulajdonosok és a Malévet finanszírozó bankok, hogy a Malévből kisebb cég legyen, hanem azt, hogy hatékonyan müködjön. Ez most egy kicsit hiányzik a cégből. A cél csak egy lehet: a Malév eredményt termelő, biztonságosan és jól müködő, komoly piaci szereplő legyen Budapesten és Európában egyaránt. Ez hálózatbővítést, járatbővítést, és a későbbiekben akár gépparkbővítést is jelenthet. A Malév tulajdonosa azért fektet tőkét a vállalkozásba, hogy profitot termeljen. Ennek egyik módja a költségek csökkentése, de ez csak bizonyos mértékig lehetséges: a szolgáltatás színvonala nem csökkenhet, a repülés- és utasbiztonságra továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk. A cég hatékonyabb müködése érdekében növelnünk kell a repülőgépek kihasználtságát: terveink szerint átlagosan húsz százalékkal repülnek majd többet, mint eddig. A légitársaság bevételei tekintetében már most tapasztalhatók a oneworld-tagság előnyei, ugyanakkor a Malév nyitni fog az orosz piac irányába, szorosabb lesz az együttmüködés az AiRUnion légi szövetséggel. A jövő évtől várhatóan már közös repülőtérre járnak majd a Malév és az AiRUnion gépei Moszkvában. Az idei téli menetrendben még nincs lehetőség jelentős változtatásokra, de jövőre új, elsősorban oroszországi célállomások is felkerülnek majd a Malév útvonalhálózatára.

– Milyen más változásokat terveznek még az átalakítás során?– Az első lépést már megtettük, hiszen a Malév repülőgép-javító és -karbantartó leányvállalata, az Aeroplex Kft. megkezdte müködését a moszkvai domogyedovói repülőtéren. A folytatásban az Aeroplex oroszországi leányvállalatot alapít, és 2008-ban kiterjeszti müködését a krasznojarszki repülőtérre is.– A stratégia kimunkálása, úgy tünik, rohamtempóban halad, de ezzel párhuzamosan folyik a ReMAke névre keresztelt bevételnövelő és költségtakarékossági program is. Ennek mi lesz a sorsa?– Az elmúlt hónapokban indult ez a projekt, amely a bevételek növelésére és a költségek lefaragására fokuszál. Ezt természetesen elkötelezetten folytatom. – Mi lesz a flotta sorsa? Továbbra is az egységesítés a fő cél? – Igen, egységes gépparkra törekszünk. A tervek szerint értékesítjük a négy kanadai gyártmányú CRJ repülőgépet. – A diszkont légitársaságok mennyiben jelentenek versenyt? – A jelenlétük alapvetően nem befolyásolja a cég müködését, sőt a fapados piacon történt átrendeződés, gondolok itt a SkyEurope kivonulására, máris érezteti kedvező hatását.– Nagy az elfogadottsága és az ismertsége a vállalat vezetői körében. Mit vár a dolgozóktól?– Sokan ismernek a cégnél, hiszen már három éve foglalkozom a Malévvel. Már a privatizációs időszakban elég sok malévest, illetve volt malévest megismertem. Úgy gondolom, hogy nagyon jó a kapcsolatom mindenkivel, sokat beszélgetek az emberekkel. Szeretném ezt a továbbiakban is folytatni, hiszen tudom, csak azt a döntést lehet végrehajtatni, amelyet mindenkivel megvitattunk, amelyet megtárgyaltunk, és mindenki egyetértett vele. Lesznek viták, egyeztetések, de ez természetes. Szeretném, ha valamennyi dolgozónk támogatná  a cég eredményessé tételéhez szükséges döntéseket és lépéseket. Azt kérem, hogy támogassák közös munkahelyünket, a Malévet.– Sürün váltják egymást a Malév élén a vezérigazgatók. Ön mennyi időre tervez?– Addig maradok ebben a pozícióban, amíg a magunk elé tüzött célt, vagyis a Malév fejlődő pályára állítását elvégzem. Vagyis nem rövid távra, átmeneti időre készülök, hiszen stratégiai célok megvalósításán dolgozom.
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 13:19
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025. 01. 14., 15:53
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
2025-01-22 19:45:14
2025. január 22-én, szerdán rendezték meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztásának átadás-átvételi ünnepségét, melynek keretein belül Gróf Gergely ezredes, leköszönő parancsnok átadta a csapatzászlót Könczöl Ferenc ezredesnek, a dandár új parancsnokának.
2025-01-20 15:40:22
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.
2025. 01. 22., 13:06
1940-ben új repülőgép jelent meg az amerikai haditengerészet zuhanóbombázó századainál: az SBD Dauntless.
2025. 01. 22., 09:34
Az 1957-ben épített négymotoros lesz a légitársaság 2026. évi centenáriumi ünnepségének egyik attrakciója.

  Legfrissebbek most

A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.