2025. 03. 14. péntek
Matild
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hatékony, bővülő Malév a cél

JETfly  |  2007. 11. 06., 09:20

Leonov Péter, az igazgatóság alelnöke szeptember 14-étől vezérigazgatóként vezeti a magyar nemzeti légitársaságot. Az új vezérigazgató közel áll a légitársaság tulajdonosaihoz, ismeri a jelenlegi vezetés minden tagját, és körükben nagy a támogatottsága. Személyében látja a tulajdonos azt a határozottságot és integráló erőt, amely képes lehet a vállalat egészének mozgósítására, az átalakítási folyamat felgyorsítására.

Lloyd Paxton személyes okok miatt váratlanul távozott a Malév vezérigazgatói székéből. A 64 éves, széles nemzetközi légiközlekedési tapasztalattal rendelkező brit szakember nagy lendülettel látott hozzá a légitársaság átalakításához, a vállalat anyagi helyzetének stabilizálásához. Erős nemzetközi tanácsadógárdával vette körül magát, segítségükkel és a vállalat 70 munkatársának közremüködésével elindította azt az úgynevezett ReMAke programot, amely célként a bevételek növelését, illetve a költségek csökkentését irányozza elő.Leonov Péter ezt a programot folytatni kívánja. Őt kérdeztük tehát a Malév jövőjéről, az elképzeléseiről, az előtte álló feladatokról.– Melyek a legsürgetőbb feladatai?– Az első és legfontosabb feladat, hogy egy hónapon belül kidolgozzunk egy stratégiát, amelynek alapján a Malévet egy olyan jól müködő légitársasággá alakíthatjuk, amely nem termel több veszteséget. A tulajdonos elvárása szerint 2008-ban nyereségesen kell a Malévnek müködnie, s eszerint készítjük el az üzleti tervet is. Az idei év vesztesége azonban már jóval kisebb lesz, mint 2006-ban. – Mennyi pénzt fektetnek még tőkejuttatás címén a Malévbe? – A privatizáció után mintegy ötmilliárd forinttal emelte meg a Malév tőkéjét a tulajdonos, szeptemberben a vállalt harmincmillió euróból 18 millió eurót juttatott a Malévnek. A fennmaradó részt még befekteti, de a müködéshez ennél több friss tőkére nem lesz szükség.– A vezérigazgatók eddig többnyire kívülről érkeztek a Malév élére. Az ön személyében azonban most minden tekintetben „belső embert” neveztek ki erre a posztra… – Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tulajdonos AirBridge Zrt. vezetőjeként már korábban, a privatizáció folyamatában megismerhettem a Malév helyzetét. Nem ismeretlen előttem a cég belső élete sem, hiszen mióta megvettük a légitársaságot, részt vettem minden értekezleten, valamennyi döntéshozatalban, így zökkenőmentesen tudom a munkát folytatni. Ez azt is jelenti, hogy élvezem a tulajdonosok, de bátran mondhatom, a menedzsment bizalmát is. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy véleményem és a tulajdonosok véleménye szerint hozzáértő, komoly csapat van most a Malévnél. Ez a felső menedzsmentre és a szakmai vezetésre egyaránt vonatkozik. Fontos programok indultak el, amelyeket együtt fogunk végrehajtani. – Borisz Abramovics elnök úr a felső vezetőknek tartott szeptember 14-ei értekezleten azt mondta, jelentős munka vár az ön által vezetett menedzsmentre. Gyors, hatékony és professzionális teljesítményt vár el. A tulajdonos nyilatkozataiból úgy tudjuk, hogy ez a stratégia inkább bővülést, semmint szükítést jelent a cég számára…– Pontosan, bővülést. Nem azt várják a tulajdonosok és a Malévet finanszírozó bankok, hogy a Malévből kisebb cég legyen, hanem azt, hogy hatékonyan müködjön. Ez most egy kicsit hiányzik a cégből. A cél csak egy lehet: a Malév eredményt termelő, biztonságosan és jól müködő, komoly piaci szereplő legyen Budapesten és Európában egyaránt. Ez hálózatbővítést, járatbővítést, és a későbbiekben akár gépparkbővítést is jelenthet. A Malév tulajdonosa azért fektet tőkét a vállalkozásba, hogy profitot termeljen. Ennek egyik módja a költségek csökkentése, de ez csak bizonyos mértékig lehetséges: a szolgáltatás színvonala nem csökkenhet, a repülés- és utasbiztonságra továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk. A cég hatékonyabb müködése érdekében növelnünk kell a repülőgépek kihasználtságát: terveink szerint átlagosan húsz százalékkal repülnek majd többet, mint eddig. A légitársaság bevételei tekintetében már most tapasztalhatók a oneworld-tagság előnyei, ugyanakkor a Malév nyitni fog az orosz piac irányába, szorosabb lesz az együttmüködés az AiRUnion légi szövetséggel. A jövő évtől várhatóan már közös repülőtérre járnak majd a Malév és az AiRUnion gépei Moszkvában. Az idei téli menetrendben még nincs lehetőség jelentős változtatásokra, de jövőre új, elsősorban oroszországi célállomások is felkerülnek majd a Malév útvonalhálózatára.

– Milyen más változásokat terveznek még az átalakítás során?– Az első lépést már megtettük, hiszen a Malév repülőgép-javító és -karbantartó leányvállalata, az Aeroplex Kft. megkezdte müködését a moszkvai domogyedovói repülőtéren. A folytatásban az Aeroplex oroszországi leányvállalatot alapít, és 2008-ban kiterjeszti müködését a krasznojarszki repülőtérre is.– A stratégia kimunkálása, úgy tünik, rohamtempóban halad, de ezzel párhuzamosan folyik a ReMAke névre keresztelt bevételnövelő és költségtakarékossági program is. Ennek mi lesz a sorsa?– Az elmúlt hónapokban indult ez a projekt, amely a bevételek növelésére és a költségek lefaragására fokuszál. Ezt természetesen elkötelezetten folytatom. – Mi lesz a flotta sorsa? Továbbra is az egységesítés a fő cél? – Igen, egységes gépparkra törekszünk. A tervek szerint értékesítjük a négy kanadai gyártmányú CRJ repülőgépet. – A diszkont légitársaságok mennyiben jelentenek versenyt? – A jelenlétük alapvetően nem befolyásolja a cég müködését, sőt a fapados piacon történt átrendeződés, gondolok itt a SkyEurope kivonulására, máris érezteti kedvező hatását.– Nagy az elfogadottsága és az ismertsége a vállalat vezetői körében. Mit vár a dolgozóktól?– Sokan ismernek a cégnél, hiszen már három éve foglalkozom a Malévvel. Már a privatizációs időszakban elég sok malévest, illetve volt malévest megismertem. Úgy gondolom, hogy nagyon jó a kapcsolatom mindenkivel, sokat beszélgetek az emberekkel. Szeretném ezt a továbbiakban is folytatni, hiszen tudom, csak azt a döntést lehet végrehajtatni, amelyet mindenkivel megvitattunk, amelyet megtárgyaltunk, és mindenki egyetértett vele. Lesznek viták, egyeztetések, de ez természetes. Szeretném, ha valamennyi dolgozónk támogatná  a cég eredményessé tételéhez szükséges döntéseket és lépéseket. Azt kérem, hogy támogassák közös munkahelyünket, a Malévet.– Sürün váltják egymást a Malév élén a vezérigazgatók. Ön mennyi időre tervez?– Addig maradok ebben a pozícióban, amíg a magunk elé tüzött célt, vagyis a Malév fejlődő pályára állítását elvégzem. Vagyis nem rövid távra, átmeneti időre készülök, hiszen stratégiai célok megvalósításán dolgozom.
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.