2025. 03. 14. péntek
Matild
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az easyJet jelentése a módosított márkanév használati engedélyről

JETfly  |  2010. 10. 12., 09:19

Az easyJet, az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága bejelentette, hogy az „easyJet’ márkanév körüli jogviták megoldódtak az easyGroup IP céggel. A módosított márkanév használati engedély elfogadása véget vet a két cég körüli, régóta tartó bizonytalanságnak, valamint a folyamatos vitáknak a márkanév használatáról. A megegyezés egyben megerősíti az easyJet azon jogát, mely szerint a légitársaság különböző kiegészítő tevékenységekből bevételt termelhet.

A helyesbített és újrafogalmazott licencszerződésnek köszönhetően az easyJet-nek továbbra is világszerte joga van a márkanév használatához, oly módon, amely védi az easyJet jelenlegi üzleti tevékenységét. A megegyezésnek köszönhetően az easyJet müködési rugalmassága jelentősen javul; a jövőben a légitársaságnak jogában áll új együttmüködési megállapodásokat kötni más utazási szolgáltatókkal, és olyan márka nélküli partnerekkel, mint autókölcsönzők, hotelek és utasbiztosítással foglalkozó cégek. Ezen felül az easyJet-nek a jövőben joga lesz más, ismert márkákkal is közös promóciókat indítani.

Az easyGroup IP-vel kötött megállapodás értelmében az easyJet a következő ötven évre megkapta a márkahasználati jogokat, de a kötelezettség legalább 10 évig él. A jogokért cserébe jogdíjként az easyJet éves jövedelmének 0.25%-át fizeti ki. A jogdíjak összegét a megegyezés első két évére előre meghatározták a felek: £3.900.000 és £4.950.000 összegeken.

A megállapodás részvényesi jóváhagyása után Sir Stelios beleegyezett abba, hogy lemond az ’easyJet Elnöke’ elnevezéséről, illetve kijelentette, hogy megszünteti az easyGroup képviseleti jogát az easyJet közgyülésében.

Sir Mike Rake, az easyJet elnöke így kommentálta az eseményeket:

„Az easyJet nagyot nőtt és fejlődött a licencszerződés aláírása óta. A márkanév használati jogokat tisztázni kellett, hogy a Társaság tovább fejlődhessen. Hiszem, hogy a módosított megállapodás még jobban szolgálja az easyJet részvényesei- és a licenctulajdonosi érdekeit. Köszönetet mondok Sir Steliosnak az elmúlt hetek megbeszélésein tanúsított konstruktív hozzáállásáért. Az easyJet alapítója Sir Stelios, az ő eszméje és energiája pedig hozzájárult a légitársaság sikereihez.”

Sir Stelios Haji-Ioannou, az easyGroup elnöke így nyilatkozott:

„Mint a légitársaság legnagyobb részvényese, és mint a márka tulajdonosa, remélem, hogy a Mike, Carolyn és Chris által vezetett új csapat kihasználja majd a márkanév bővített alkalmazásának lehetőségeit, és ezzel értéket teremt majd minden részvényes számára.

Az elmúlt 10 évben, az eredeti engedély aláírása óta, sokat változott a fapados légitársaságok üzleti müködése. A mostani módosítások – az eredeti megállapodás korlátozásainak eltávolításával - lehetővé teszik az easyJet további növekedését. Meggyőződésem, hogy a megállapodás mindkét fél számára méltányos. Az elfogadott módosítások eredményeként az easyJet nagyobb versenyt támaszthat az easyGroup további licenctulajdonosaival szemben (pl. easyHotel, easyCar és easyBus). Ugyanakkor a megállapított jogdíj megfelelő ellenszolgáltatást jelent az easyGroup-nak, így összehangolja mindkét fél érdekeit. Bízom benne, hogy a megállapodásnak köszönhetően minden érintett fél győztesen fog kikerülni.

Carolyin McCall, az easyJet ügyvezető igazgatója hozzátette:

„Ez egy ésszerü megoldás erre a vitás helyzetre, amely méltányos, egyértelmü és müködőképes tud lenni, és javulást eredményez mindkét oldalon. Ez biztosítja az easyJet növekedését, müködési rugalmasságát és üzleti szabadságát.”

Az easyJet-ről:

Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől, így az easyJet több utas számára érhető el, mint bármely más légitársaság.

Az easyJet a legalacsonyabb árakon a legkönnyebben elérhető repülőterekre repül, ezért tervek szerint idén 10 százalékkal növeli tudja bevételeit, 50 millió utast fog elrepíteni, több mint 500 útvonalon, 29 ország 120 repterét érintve.

Az easyJet az utasok számát figyelembe véve az Egyesült Királyság legnagyobb és Európa negyedik legnagyobb légitársasága.  2009-ben a légitársaság 28 millió utast szállított az Egyesült Királyságban, összesen pedig 46 milliót Európában. Átlagosan az easyJet 14.000 Ft-ért (50€) szállítja utasait 1100 km-en.

Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. Az elmúlt 10 évben a légitársaság legújabb technológiákba beruházva, 25 százalékkal csökkentette az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátást. A flotta közel 200 kiváló minőségü repülőgépének átlagéletkora mindössze 3,5 év.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.