2025. 03. 13. csütörtök
Ajtony, Krisztián
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Wizz Air 2015-ben is folytatta növekedését a magyar piacon

JETfly  |  2016. 01. 14., 13:22

A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága 2015-ben új bázis létesítésével, új karbantartó hangár nyitásával, új repülőgépek üzembe helyezésével és új járatok indításával folytatta piaci terjeszkedését, Magyarország legnagyobb légitársaságaként megerősítve vezető pozícióját.

„A Wizz Air lényegében Magyarország nemzeti légitársasága, és 2015-ben is megmutattuk hazai elkötelezettségünket budapesti és debreceni beruházásainkkal” - mondta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. „A magyar emberek egyetértenek, utasaink száma 2015-ben 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Magyarország továbbra is működésünk középpontjában áll.”

A Wizz Air magyarországi működésének egyik legfontosabb mérföldköve volt az első két Airbus A321ceo repülőgép érkezése Budapestre novemberben és Decemberben. A magyar bázisú repülőgépek száma ezzel 10-re emelkedett, ebből 9 Budapestről, egy Debrecenből teljesít szolgálatot. A 10. budapesti bázisú gép az év folyamán érkezik meg.

A Wizz Air decemberben nyitotta meg debreceni bázisát, új útvonalakat indítva Párizs Beauvais, Malmö és Brussels Charleroi célállomásokra, valamint növelve a meglévő járatok sűrűségét London Luton, Milánó Bergamo és Eindhoven állomásokra. Ezzel az éves kapacitás 136%-kal, 145 000-re nő.

A Budapestről induló legújabb járatok között olyan városok vannak, mint Tenerife, Glasgow, Bologna, Karlsruhe/Baden-Baden, Baku, Nizza, Ibiza, Liverpool és Reykjavík. Ezen felül a Wizz Air bejelentette, hogy a magyar labdarúgó-válogatott júniusi mérkőzéseire három szurkolói különjáratot indít Budapestről Bordeaux-ba, Lyonba és Marseille-be.

A Wizz Air jelenleg 23 ország 52 célállomására kínál alacsony viteldíjú járatokat Budapestről és Debrecenből.

A légitársaság augusztusban új karbantartó hangárt nyitott a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ami a Wizz Air pilótafülke és fedélzeti képző központjával megerősíti a társaság vezető szerepét a magyar légi iparban. A légitársaság 2015-ben elindította pilótaképző kadétprogramját, hogy Magyarország és a környező országok legtehetségesebb jelentkezőit kiképezve biztosítsa a növekedéshez szükséges utánpótlást.

 

A teljes hálózatot tekintve a Wizz Air utasainak száma a 2014-es 15,8 millióról 22 százalékkal, 19,2 millióra nőtt.

„A Wizz Air hálózatát tekintve különböző emberek különböző tényezők alapján választanak légitársaságot, de az egyik közös nevező az alacsony viteldíj” – mondta el Váradi József. „Ennek köszönhető, hogy a mi modellünk, melyben az alacsony viteldíjak mellett számos lehetőség nyílik egyéb szolgáltatásokra, mint például a 32 kg-os csomagok, az elsőbbségi beszállás vagy a nagyobb lábtér, továbbra is stimulálja a légiközlekedést Közép- és Kelet-Európában, ezáltal segítve a gazdasági növekedést, bármerre is repülünk.” 

A légitársaság egyéb jelentős 2015-ös mérföldkövei voltak a sikeres elsődleges részvénykibocsátás (IPO) a londoni tőzsdén, valamint a jelentős, 110 Airbus A 321neo repülőgépre szóló megrendelés (2019-2024 közötti szállításra), amelynek köszönhetően a Wizz Air rugalmasabban és jobban tudja kezelni a légi utazás iránti növekvő keresletet.

A 2015-ben bemutatott szolgáltatások között szerepel az ülőhelyek teljes hozzárendelése, a bővített elsőbbségi beszállás, melyben egy darab további személyes csomag is felvihető a fedélzetre, új „Plusz viteldíj” kategória, amely a replőjegyen túl magában foglalja a legfeljebb 32 kg-os feladott poggyászt, a nagyméretű kézipoggyászt, a repülőtéri utasfelvételt és az elsőbbségi beszállást.

A vállalat az elmúlt évben megújított márkával és új repülőgép-festéssel is tükrözte az utasok megváltozott utazási elvárásait. A Wizz Air fejlesztette online jelenlétét is, ezáltal a társaság honlapjának főoldala már 23 nyelven érhető el, a weboldal mobil eszközökre optimalizált változata pedig kiegészíti az iOS és Android operációs rendszerű készülékekre fejlesztett alkalmazásokat.

Novemberben a Wizz Air az európai diszkont légitársaságok közül elsőként helyezett üzembe 230 üléses Airbus A321ceo repülőgépet, mely a légitársaság 180 üléses A320 gépének jelenlegi változata. Ezáltal a Wizz Air tovább csökkenti eleve alacsony működési költségeit, így biztosítva, hogy a társaság továbbra is a legalacsonyabb viteldíjait tudja biztosítani az utasoknak.

2015-ös sikereiért a Wizz Air nemrég elnyerte az Air Transport World magazintól az „Év Diszkont Légitársasága” címet.

Forrás: www.webershandwick.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.