Az Antonov cég leányvállalata, az Avialinia Antonov megkapta az engedélyt az USA-ba történő szállításokhoz.
Az engedélyt az USA Közlekedési Hatósága állította ki azok után, hogy államközi megegyezés született az USA és Ukrajna között a légi közlekedési piac liberalizálásáról (lásd: „nyitott égbolt”).
Az egyezmény kitér a légi szállítási feladatok körüli felelősségek és kötelezettségek megosztására, azok gyakoriságára, a választható indulási/érkezési célállomásokra és harmadik országbeli szereplők bevonására. Az egyezmény egyébként már 2016 januárja óta él, mostantól azonban az Antonov óriás teherszállítói is mentesülnek az eddigi engedélykérési procedúra alól. Ennek értelmében az An-124-100, An-225 és An-22 teherszállító repülőgépek versenyképesek lehetnek az amerikai piacon– ezek a típusok a Boeing-747-esen alkalmazott szállítmányozási eszközök (raklapok, 20 feet-es konténerek) szállítására alkalmasak, azonban jóval gazdaságosabban képesek azokat célba juttatni. Míg a Boeing-747-es a 20 feet-es tengeri konténerekből három darabot tud a fedélzetére venni, addig az An-124-100 tizenkettő, az An-225 pedig tizenöt szállítására alkalmas.
A ukrán kormány előrehaladott tárgyalásokat folytat Kanadával és Kínával hasonló „nyitott égbolt” szerződés megkötésére.
Forrás: aex.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.