2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Célzás sarokkal és ejtőernyővel

JETfly  |  2004. 06. 28., 09:10

A Kapos Bázisrepülőtér sportpályája immár hetedik alkalommal adott otthont2004. június 25-27. között a Taszár-Honvéd Kupa ejtőernyős célbaugróversenynek. A Taszár Honvéd Sportegyesület Ejtőernyős Szakosztályának és aLégierő Parancsnokság szervezésében tartott versenyre közel negyvenejtőernyős nevezett az Aeroking, Békéscsaba, Dunaferr, Nyíregyháza,Szeged, Szolnoki HSE I-II., Veszprém és Taszár csapatából.

Taszár HSE Ejtőernyős Szakosztály Kaposvár mellett a kaposújlaki repülőtéren már az ötvenes évek elején volt civil ejtőernyőzés és szakosztály. Évente néhány alkalommal szerveztek itt ugrásokat Li-2-es és Po-2-es repülőgépekből, egyébként az ország más repülőtereire jártak ejtőernyőzni 1969-ig, a megszünésük évéig. 1990-ben, Bonifert Lajos a taszári repülőezred ejtőernyős szolgálatfönőke a Baranya megyei repülőklubtól megkért néhány ejtőernyőst oktatót és segédoktatót, hogy segítsenek újból megalakítani a szakosztályt. 1992. április elején Kaposváron a Császár Károly Sportrepülő Egyesület keretén belül ismét felállt az ejtőernyős szakosztály. 1994-ben a jobb feltételek miatt az ejtőernyősők a már müködő Taszár Honvéd Sportegyesülethez csatlakoztak, megtartva a jogfolytonosságot napjainkig is. 1998 júniusában rendezték meg az I. Taszár-Honvéd Kupát, amely azóta is minden évben az ország legkiemelkedőbb célbaugró versenyeként szerepel a hazai ejtőernyős sportesemények között.

A verseny

Az első nap időjárása nem volt kegyes a versenyzőkhöz, viharos szél és szakadó eső hiúsította meg a felszállást. A cél beázott érzékelője másnap reggel felmondta a szolgálatot, de Pécsről sikerült szerezni egy üzemképes müszert helyette. Délelőtt elindult a verseny és ezután már semmi sem zavarta a küzdelmeket a vasárnapi eredményhírdetésig.

A célbeugrók a szolnoki 89."Szolnok" Vegyes Szállítórepülő Ezred Mi-8-as helikopterének fedélzetéről lendültek neki ejtőernyőikkel, hogy a taszári sportpályán felállított versenymatracon minél pontosabban találják el a valóban hegyesre faragott sarkukkal az érzékelőt. Ilyenkor ugyanis centimétereken múlik a győzelem. Az első nap ugrásai után már értékelhető volt a verseny és késő délután megkezdődhetett az igazi küzdelem...A hagyományos "célbaugró sörverseny" most sem maradhatott el. Ennek során az ugrónak földetéréskor lábával meg kellett érintenie a célkör közepét, majd az ernyővel együtt ki kellett futnia a pálya szélére, ahol a egy korsó sör után újabb futás várt rá az időmérő zónáig. A győztes jutalma egy karton sör volt, ami a versenynap végén nem sokáig melegedett.

Késő délután megérkezett Szabó "Topi" Zoltán és Molnár "Bagira" Gábor is, a kecskeméti repülőbázis MiG-29-es pilótái. Topi bevállalt egy tandem ejtőernyős ugrást is, bizonyítva kalandvágyát. A Team Eugen kéviseletében Hegyháti "Hetya" Zoltán kapcsolta hasára a behevederezett vadászpilótát és 2500 méter magasból ugrottak a helikopterből. Méhész Sándor is elkísérte őket és zuhanás közben figyelte Topi arcrezdüléseit...

A háromnapos rendezvény zárszavát Karancz János alezredes, aki a Kapos Bázisrepülőtér parancsnok-helyettese és a Taszár HSE vezetője, mondta el. Kisbenedek Sándor alezredessel a bázis parancsnokával együtt kiosztották a díjakat a versenyzőknek, majd reményüket fejezték ki, hogy a következő évben is hasonló rendezvényen láthatják vendégül a csapatokat.

Célbaugró verseny eredményei:

Egyéni helyezettek

1. Gőgös Péter  Szolnoki HSE I. 2 hiba cm2. Orsy László  Szolnoki HSE I. 11 hiba cm3. Csorba Csilla  Szolnoki HSE II. 16 hiba cm

Csapateredmények:

1. Szolnoki HSE I.2. Szolniko HSE II.3. Dunaferr csapata

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.