2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repültek a győztesek

JETfly  |  2004. 07. 12., 16:03

A JETfly elmúlt időszakában több alkalommal is kaptunk lehetőséget Veres Zoltán műrepülő Európa bajnokunktól, hogy egy-egy rendezvényünk vagy játékunk nyertese a levegőben is megismerhesse a műrepülés elemeit.

Július 11-én, vasárnap kisebb csapat várakozott a budaörsi repülőtér hangára előtt. Veres Zolit várták izgatottan. A megemelkedett pulzus és vérnyomás érthető. Ma teljesül a várva várt álom, repülés az SP-91 fedélzetén. Három szerencsés úriember próbálta beszélgetéssel burkolni idegességüket. Nagy Miklós, aki a JETfly kvízjátékán, Koncz "Konor" Gábor és Szatmári "Szatyi" László, akik az I. Magyar Repülő Szimulátor Bajnokság-JETfly Virtuális Légiharc Kupán nyerték meg a nagyszerü lehetőséget. Természetesen kisebb kísérő csapat is elkísérte a szerencséseket. A Red Hunters virtuális ezred vezetői a helyszínen követték végig, hogy bírja beosztottjuk, Konor a terheléseket.

A főleg szakmai eszmecserét egy Extra-300 repülőgép jellegzetes hangja szakította félbe. Megérkezett a vendéglátó. Zoli a tőle megszokott, füsttel gazdagított beköszönéssel üdvözölte a repülőteret, majd landolt. Üdvözlés, pár perc beszélgetés és már jöhetett az első felszállás. Nagy Miklós a kvíznyertest szíjazta be elsőként pilótánk. Miklós talán most nem is gondolt arra, milyen kérdésekre kellett helyesen válaszolnia, hogy ma itt lehessen. Megkapta a kötelező kabintrenázst, mi hol van a gépben, mihez lehet, és mihez nem lehet nyúlni és indulhat a repülés.

Felszállás után a kétüléses mürepülő egy távolabbi légtérbe indul. Sajnos a repülőtér légterét a vitorlázók használták aktívan, így csak távolból figyelhettük az eseményeket. A gép sziluettjéből a szakértő szemek kommentárták, milyen figurával ismerkedik meg Miklós a fedélzeten. A közel negyedórás repülés után landolás. Kíváncsi csapat érdeklődik, milyen volt? A repülőből kiszálló utas a klasszikus viccben elhangzó választ adta. Ezt nem gondoltam volna! Szemén látszott, hogy ezt a hosszúra nyúlt pár perc örök emlék marad.

Jöhet a következő "áldozat". A névsorban, ezt az egyszerü módszert választottuk a repülők sorrendjének meghatározására, Konor következett. A kicsit szük pilóta overállban kereste a kényelmes pozíciót a gép első ülésén. Most már Ő is megállapította, ezt a gépet nem az ilyen magas "pilótákra" tervezték. A felszállás után kisebb bedöntésekkel emelkedtek és érték el a kiszemelt légtért. Itt már kicsit érdekesebb figurákat is láthattunk a távolból. Egy virtuális pilótának ismernie kell, miket repül a szimulátor programban és az, milyen a valóságban. Az orsók, bukfencek után következett a legszuperebb és legérdekesebb élmény. Milyen Budaörs környéke hátonrepülés közben? Konor tizenöt-húsz másodpercig gyönyörködhetett a tájban. A leszállás után Konor is elismerően nyilatkozott az elmúlt percekről és ezredtársai folyamatosan bombázták kérdésekkel az élményekről.

Most már jöhetett a legérdekesebb programpont. Szatyi és a mürepülés Zolival. Gondolatban a harmadik győzelmi jel kerül fel az SP-91-re. A harmadik vadászpilóta éli át, mit tud ez az erős gép. Itt a kabintrenázs kicsit más, mint az előbbi utasoknál. Szakmai szemek követik a müszereket. A levegőben pár érdekes figurával ismerkedik Szatyi, majd kipróbálja, Ő hogyan repüli a bukfencet, az orsókat. A földről is látszik, élvezi a repülést. Az idő halad és az örömrepülés szánt idő hamarosan letelik. Felbőg a gép motorja és látjuk az alacsony áthúzás élményét is, megismeri a kecskeméti pilóta. Az élmény nem hatja meg Szatyit. Két kézzel integet a földön álló barátoknak.

Természetesen Szatyit is az élményeiről kérdezi a csapat. Látszik az arcán nagyon élvezte. Még órák múlva is nem fagyott le arcáról a mosoly.Jól sikerült napot zártunk Budaörsön. Mindenki elégedetten távozott élményekkel gazdagon.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.