A JETfly elmúlt időszakában több alkalommal is kaptunk lehetőséget Veres Zoltán műrepülő Európa bajnokunktól, hogy egy-egy rendezvényünk vagy játékunk nyertese a levegőben is megismerhesse a műrepülés elemeit.
Július 11-én, vasárnap kisebb csapat várakozott a budaörsi repülőtér hangára előtt. Veres Zolit várták izgatottan. A megemelkedett pulzus és vérnyomás érthető. Ma teljesül a várva várt álom, repülés az SP-91 fedélzetén. Három szerencsés úriember próbálta beszélgetéssel burkolni idegességüket. Nagy Miklós, aki a JETfly kvízjátékán, Koncz "Konor" Gábor és Szatmári "Szatyi" László, akik az I. Magyar Repülő Szimulátor Bajnokság-JETfly Virtuális Légiharc Kupán nyerték meg a nagyszerü lehetőséget. Természetesen kisebb kísérő csapat is elkísérte a szerencséseket. A Red Hunters virtuális ezred vezetői a helyszínen követték végig, hogy bírja beosztottjuk, Konor a terheléseket.
A főleg szakmai eszmecserét egy Extra-300 repülőgép jellegzetes hangja szakította félbe. Megérkezett a vendéglátó. Zoli a tőle megszokott, füsttel gazdagított beköszönéssel üdvözölte a repülőteret, majd landolt. Üdvözlés, pár perc beszélgetés és már jöhetett az első felszállás. Nagy Miklós a kvíznyertest szíjazta be elsőként pilótánk. Miklós talán most nem is gondolt arra, milyen kérdésekre kellett helyesen válaszolnia, hogy ma itt lehessen. Megkapta a kötelező kabintrenázst, mi hol van a gépben, mihez lehet, és mihez nem lehet nyúlni és indulhat a repülés.
Felszállás után a kétüléses mürepülő egy távolabbi légtérbe indul. Sajnos a repülőtér légterét a vitorlázók használták aktívan, így csak távolból figyelhettük az eseményeket. A gép sziluettjéből a szakértő szemek kommentárták, milyen figurával ismerkedik meg Miklós a fedélzeten. A közel negyedórás repülés után landolás. Kíváncsi csapat érdeklődik, milyen volt? A repülőből kiszálló utas a klasszikus viccben elhangzó választ adta. Ezt nem gondoltam volna! Szemén látszott, hogy ezt a hosszúra nyúlt pár perc örök emlék marad.
Jöhet a következő "áldozat". A névsorban, ezt az egyszerü módszert választottuk a repülők sorrendjének meghatározására, Konor következett. A kicsit szük pilóta overállban kereste a kényelmes pozíciót a gép első ülésén. Most már Ő is megállapította, ezt a gépet nem az ilyen magas "pilótákra" tervezték. A felszállás után kisebb bedöntésekkel emelkedtek és érték el a kiszemelt légtért. Itt már kicsit érdekesebb figurákat is láthattunk a távolból. Egy virtuális pilótának ismernie kell, miket repül a szimulátor programban és az, milyen a valóságban. Az orsók, bukfencek után következett a legszuperebb és legérdekesebb élmény. Milyen Budaörs környéke hátonrepülés közben? Konor tizenöt-húsz másodpercig gyönyörködhetett a tájban. A leszállás után Konor is elismerően nyilatkozott az elmúlt percekről és ezredtársai folyamatosan bombázták kérdésekkel az élményekről.
Most már jöhetett a legérdekesebb programpont. Szatyi és a mürepülés Zolival. Gondolatban a harmadik győzelmi jel kerül fel az SP-91-re. A harmadik vadászpilóta éli át, mit tud ez az erős gép. Itt a kabintrenázs kicsit más, mint az előbbi utasoknál. Szakmai szemek követik a müszereket. A levegőben pár érdekes figurával ismerkedik Szatyi, majd kipróbálja, Ő hogyan repüli a bukfencet, az orsókat. A földről is látszik, élvezi a repülést. Az idő halad és az örömrepülés szánt idő hamarosan letelik. Felbőg a gép motorja és látjuk az alacsony áthúzás élményét is, megismeri a kecskeméti pilóta. Az élmény nem hatja meg Szatyit. Két kézzel integet a földön álló barátoknak.
Természetesen Szatyit is az élményeiről kérdezi a csapat. Látszik az arcán nagyon élvezte. Még órák múlva is nem fagyott le arcáról a mosoly.Jól sikerült napot zártunk Budaörsön. Mindenki elégedetten távozott élményekkel gazdagon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.