2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy szimulátor fejlesztése...

JETfly  |  2004. 07. 29., 13:43

Akik a modern repülőszimulátorok világában kiismerik magukat, nyilván rendelkeznek néhány alapvető információval a Lock On kifejlesztésének körülményeiről, akik viszont nem, azoknak itt a soha vissza nem térő alkalom ahhoz, hogy kedvelt – vagy remélhetőleg megkedvelendő – programjuk „előéletéről” is tájékozódhassanak. A Lock On immár a harmadik reinkarnációja a moszkvai székhelyű Eagle Dynamics fejlesztőcég szimulátor programjának.

Az elődök a majd egy évtizede megjelent Flanker 1.0 illetve az öt éve kiadott Flanker 2.0 illetve azok patchelt változatai. Korai stádiumban a Lock on – amit anno Flanker: Attack-nek hívtak – az imént említett Flanker 2.0 patchelt változatának, a Flanker 2.5-nek lett volna egy újabb add-onja, ami ez esetben a Su-25 csapásmérő géppel bővítette volna a repülhető gépek listáját. Még a tervezés idején közbeszólt azoban egy világgazdasági jelenség: az internet boom lufija kipukkant; hatásai természetesen a szoftveriparra is kiterjedtek, amelyek elsősorban felvásárlásokban illetve csőbemenetelekben jelentkeztek. A Mindscape érdekeltségébe tartozó SSI (Strategic Simulations Inc), amely a fejlesztők kiadója volt sem volt képes egyedül megfelelni a visszaesés által támasztott kihívásoknak, így a The Learning Company a Mindscape érdekeltségébe tartozó összes céget felvásárolta.

 A program producerének időközben sikerült rábeszélnie a kiadót, hogy a repülhető gépek közé az A-10A-t is vegyék be. Érvelését annál is inkább elfogadhatónak tartották, mivel akkoriban az övékén kívül összesen 3, azaz három db szimulátor fejlesztése folyt a világon: az arcade típusú JetFighter V, a hard core közönségnek szánt Falcon V, illetve egy A-10A szimulátor, amelyről azonban letettek. Így tehát a megjelenő Lock on az A-10A szimulátor terén konkurencia nélkül maradt. Az új gazdaság  továbbgyürüdző válsága ismételten nehéz helyzetbe hozta a fejlesztőket, u.i. a The Learning Company sem volt képes életben maradni, így a fejlesztők 2000 elejétől a Mattel, egész potnosan a Mattel Interactive bábáskodásával folytatták a fejlesztést.

Az új „gazda” igényére vették fel a repülhető gépek közé az F-15C-t illetve keresztelték át a projektet Lock Onra. Azonban a Mattel Interactive sem bírta szusszal, mivel 2000 nyarán a céget eladásra kínálták. Ekkor állt a  Lock On legközelebb ahhoz, hogy a beszüntetett Falcon V sorsára jut. Felismervén azt a tényt, hogy akkoriban nem volt más olyan modern szimulátor fejlesztésben, amely a magasabb elvárásoknak is megfelelt volna, az UbiSoft döntött úgy, hogy finanszírozza a fejlesztést, illetve ezen felül állja azon költségeket is, amelyek a program hibáinak kijavításával járnak (patchek).

Az elmúlt évek bizonytalanságának, továbbá a két új repülhető gép hozzáadásának köszönhetően az eredetileg 2001-2002 telére tervezett megjelenés majdnem két évet csúszott, amin az sem gyorsított, hogy 2002-2003 telén a repülhető gépek közül kivették a Su-39-t – sajnos. A 2003 októberében kiadott demo után december elején jelent meg az 1.0 verzió, ami azonban inkább egy kései bétának volt nevezhető, mintsem egy végleges verziónak.A program tulajdonképpen csupán offline volt használható, s még így is sokszor lefagyott, ezenfelül az optimalizálás terén sem végeztek kimerítő munkát. Mint utóbb egy kiszivárogtatott produceri e-mailből kiderült, a kiadók sietették az idő előtti megjelenést, hogy a karácsonyi ajándékvásárlási lázban maximalizálhassák a profitjukat.

Az elhamarkodott döntésük azoban finoman szólva sem aratott osztatlan sikert. A rendkívül negatív visszhangot csupán a 2004. januárjában sietve kiadott 1.01 patch - ami kizárólag csak a legsúlyosabb hibákat javította - tudta mérsékelni. Ekkor már lehetővé vált az online repülés is, azonban a repülőgépek mozgásának folyamatossága erősen elmaradt az e téren (is) etalonnak számító IL-2 Forgotten Battles-étől. Szük másfél hónappal ezelőtt adták ki az 1.02 patchet, ami végre (majdnem) olyanná varázsolta a programot, mint amilyennek ígérték. Sajnos eddigi hírek szerint az Ubisoft nem szándékozik több patchet szponzorálni a játékhoz. Mi szimulátorosok csak reménykedhetünk, hogy talán másképp lesz és akad egy csapat, aki folytatja a megkezdett utat…

42nd_eemee

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.