Ismét szolgálatra jelentkezett az égi kötelékbe egy öreg pilóta. Január 25-én meghalt Nemeslaky Zoli bácsi.
Hosszú repülő-pályafutása Olaszországban kezdődött. Egyike volt a rejtőzködve készülő Honvéd Légierő elsőként kiképzett vadászpilótáinak. Elsőként került a keleti frontra is a Dongó századdal, ahol számos bevetésen Horthy István kísérője volt. Ott repült akkor is mellette, amikor az egész országot megrázó katasztrófa történt, lezuhant a Kormányzó-helyettes. Később sokan és sokszor faggatták a baleset körülményeiről, de Ő mindig ugyanúgy mesélte el a történteket.
A háború vége felé már a Pumáknál repült. 1945 január elsején riasztották és a levegőbe emelkedett. A bevetés alatt gépe találatot kapott, lelőtték, majd eltűntnek nyilvánították, fogságba esett. A háború alatt egy igazolt légigyőzelmet aratott.
Az orosz fogság után hazatérve ismét repülni akart. Szerencséje volt, újra egy gép kormányánál ülhetett. A MASZOVLET színeiben Li-2 típusú repülőgéppel szállította utasait nap, mint nap. Ő volt az első kapitány, aki átlépte a bűvös 1.000.000 kilométeres határt. Repült a Malév kötelékében is, itt a kedvenc típusa a négyhajtóműves IL-18-as volt.
Neki megadatott a nyugdíj, utolsó éveiben visszavonultan élt otthonában, de még sokszor és szívesen találkozott az újjáalakult Dongó század pilótáival Kecskeméten…2005 február 18-án a rákoskeresztúri újtemetőben vesznek tőle végső búcsút rokonai, barátai, pályatársai.
62 év után valahol nagyon messze, egy Re-2000-es csatlakozik a vezérgépéhez. A parancsnok kinéz a kabinból, de nem szól, csak bólint egyet…
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.