2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb teszteken van túl a Golden Eagle

JETfly  |  2005. 03. 26., 10:37

A közelmúltban sikeresen befejeződtek a T-50 Golden Eagle haladó kiképző repülőgép gépágyús lövészeti tesztjei.

            A közelmúltban befejezték a szuperszonikus T-50 Golden Eagle kiképző repülőgép tervezett lövészeti tesztjeit. A repülőgép vadászkiképző változata egy 20 mm-es nagy tüzgyorsaságú gépágyúval is rendelkezik a levegő-föld és levegő-levegő lövészetek gyakorlására.

 

 

            A teszteket 2004. október 26. és 2005. január 6. között hajtották végre, különböző repülési körülmények között, melyek során három alkalommal hangsebesség felett lövészetet is végeztek. A tesztek során ellenőrizték a gépágyú müködését és a lőszeradagoló rendszert, valamint mérték a vibráció szintjét és tesztelték, hogy gépágyú rekesz megfelelően vezeti-e el a keletkező lőporgázokat.

            „Minden rendben ment a lövészetek során,” mondta Kang Chol őrnagy, a Dél-Koreai Légierő gépágyú tesztekre kijelölt egyik pilótája. „Ahogy vártuk, az akusztikai és a sárkány vibráció is a repülőgépvezetők szempontjából elfogadhatóan alacsony volt mindkét fülkében. A beépített ellenőrző berendezések is megerősítették a vibráció alacsony szintjét.”

            A tesztekhez a típus harmadik prototípusát használták, mely egyben a vadászkiképző változat első prototípusa is. A vadászkiképző változat tölti ki az ürt a pilóták alapkiképzésére használt és a harci repülőgépek között. A T-50 vadászkiképző változata a beépített gépágyú mellett abban is különbözik a haladó repülőgépvezető kiképzésre szolgáló változattól, hogy fedélzeti lokátorral, fegyverzetvezérlő rendszerrel és hét fegyverzetfüggesztő pilonnal is rendelkezik.

 

 

            A repülőgépbe épített gépágyú egy 20 mm-es, háromcsövü Gatling típusú, 3000 lövés/perc tüzgyorsaságú fegyver, amit a General Dynamics Armament and Technical Product gyárt. A fegyverhez a repülőgépbe 205 lőszert lehet behevederezni. A fegyver a számos harci repülőgépen is alkalmazott szabvány, hatcsövü, M61 típusú gépágyú könnyebb változata. Az eszközt levegő-föld és levegő-levegő lövészeti kiképzéshez egyaránt alkalmazni fogják.

            A T-50 repülési tesztjei 2002. augusztusában kezdődtek, és az eddig teljesített több mint 800 órával a berepülési program már kb. a 70%-nál tart. Jelenleg a T-50 az egyetlen fejlesztés, vagy gyártás alatt álló szuperszonikus kiképző repülőgép. A repülőgép teljesítménye, kezelhetősége, és fejlett fedélzeti rendszerei lehetővé teszik a pilóták kiképzését napjaink, és a jövő fejlett harci repülőgépeinek vezetésére.

            A T-50 Golden Eagle-t a Dél-koreai Repülőgépgyár (KAI) és a Dél-koreai Légierő (ROKAF) közösen fejleszti. A programban technikai szakértőként müködik közre a Lockheed Martin, amely egyben a repülőgép avionikai és a repülésvezérlő rendszerének, valamint a szárny fejlesztéséért is felelős. Emellett a KAI és a Lockheed Martin egyezményt írt alá a repülőgép közös külföldi értékesítéséről.

            A program már a gyártási szakaszához érkezett, miután 2003. decemberében a ROKAF hivatalosan is megrendelte a típus első példányait, melyek szállítása várhatóan ez év végén kezdődhet.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.