A közelmúltban sikeresen befejeződtek a T-50 Golden Eagle haladó kiképző repülőgép gépágyús lövészeti tesztjei.
A közelmúltban befejezték a szuperszonikus T-50 Golden Eagle kiképző repülőgép tervezett lövészeti tesztjeit. A repülőgép vadászkiképző változata egy 20 mm-es nagy tüzgyorsaságú gépágyúval is rendelkezik a levegő-föld és levegő-levegő lövészetek gyakorlására.
A teszteket 2004. október 26. és 2005. január 6. között hajtották végre, különböző repülési körülmények között, melyek során három alkalommal hangsebesség felett lövészetet is végeztek. A tesztek során ellenőrizték a gépágyú müködését és a lőszeradagoló rendszert, valamint mérték a vibráció szintjét és tesztelték, hogy gépágyú rekesz megfelelően vezeti-e el a keletkező lőporgázokat.
„Minden rendben ment a lövészetek során,” mondta Kang Chol őrnagy, a Dél-Koreai Légierő gépágyú tesztekre kijelölt egyik pilótája. „Ahogy vártuk, az akusztikai és a sárkány vibráció is a repülőgépvezetők szempontjából elfogadhatóan alacsony volt mindkét fülkében. A beépített ellenőrző berendezések is megerősítették a vibráció alacsony szintjét.”
A tesztekhez a típus harmadik prototípusát használták, mely egyben a vadászkiképző változat első prototípusa is. A vadászkiképző változat tölti ki az ürt a pilóták alapkiképzésére használt és a harci repülőgépek között. A T-50 vadászkiképző változata a beépített gépágyú mellett abban is különbözik a haladó repülőgépvezető kiképzésre szolgáló változattól, hogy fedélzeti lokátorral, fegyverzetvezérlő rendszerrel és hét fegyverzetfüggesztő pilonnal is rendelkezik.
A repülőgépbe épített gépágyú egy 20 mm-es, háromcsövü Gatling típusú, 3000 lövés/perc tüzgyorsaságú fegyver, amit a General Dynamics Armament and Technical Product gyárt. A fegyverhez a repülőgépbe 205 lőszert lehet behevederezni. A fegyver a számos harci repülőgépen is alkalmazott szabvány, hatcsövü, M61 típusú gépágyú könnyebb változata. Az eszközt levegő-föld és levegő-levegő lövészeti kiképzéshez egyaránt alkalmazni fogják.
A T-50 repülési tesztjei 2002. augusztusában kezdődtek, és az eddig teljesített több mint 800 órával a berepülési program már kb. a 70%-nál tart. Jelenleg a T-50 az egyetlen fejlesztés, vagy gyártás alatt álló szuperszonikus kiképző repülőgép. A repülőgép teljesítménye, kezelhetősége, és fejlett fedélzeti rendszerei lehetővé teszik a pilóták kiképzését napjaink, és a jövő fejlett harci repülőgépeinek vezetésére.
A T-50 Golden Eagle-t a Dél-koreai Repülőgépgyár (KAI) és a Dél-koreai Légierő (ROKAF) közösen fejleszti. A programban technikai szakértőként müködik közre a Lockheed Martin, amely egyben a repülőgép avionikai és a repülésvezérlő rendszerének, valamint a szárny fejlesztéséért is felelős. Emellett a KAI és a Lockheed Martin egyezményt írt alá a repülőgép közös külföldi értékesítéséről.
A program már a gyártási szakaszához érkezett, miután 2003. decemberében a ROKAF hivatalosan is megrendelte a típus első példányait, melyek szállítása várhatóan ez év végén kezdődhet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.