Túllépte az 1000 repült órányit az a terhelés, melyet az Eurofighter Typhoon terhelési tesztre alkalmazott példánya kapott. A P-MAFT (Production - Major Airframe Fatigue Test) teszt 5 év alatt 25 esztendőnyi terhelést jelent majd a kísérleti gép számára. A munkálatokat a BAE Systems yorkshire-i Structural and Dynamic Test (S&DT) központjában végzik.
A P-MAFT Typhoon mind a hat nagy szerkezeti egységet (első-, középső- hátsó törzsrész, jobb és bal szárny, hátsó vezérsík), a kabintetőt, a törzs alsó részét és a repülési felületeket mind tartalmazza. A tesztek során az aerodinamikai terhelések mellett a kabinok és az üzemanyagtartályok belső nyomásváltozásait is szimulálják. Emellett a hajtómüvek, pilonok és más, nagyobb egységek tehetetlenségi terhelését is „megkapja” a Typhoon. Ehhez 116 hidraulikus terhelő szerkezetet és 8 pneumatikus nyomásszabályozót használnak. A szerkezet fáradására utaló jeleket 2300 érzékelővel rögzítik.
Forrás: Repüléssel kapcsolatos hírek a http://traucsacska.blogspot.com/ blog oldalról
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.