A napokban lezárult szakértői vizsgálat egyértelműen bebizonyította, hogy a balesetet a repülőgép jobb oldali hajtóművének üzem közbeni műszaki meghibásodása okozta, közölte a Honvédelmi Minisztérium.
Mint ismeretes, a Magyar Honvédség MiG-29B típusú repülőgépe 2005. május 11-én Kecskemét légterében lezuhant és megsemmisült. A pilóta, Szabó "Topi" Zoltán százados katapultált.
Az eddigi oroszországi vizsgálatok alapján valószínüsíthető, hogy nem légi vagy földi üzemeltetési szabálytalanság, hanem a hajtómü meghibásodása okozta a Magyar Honvédség MiG-29-es vadászrepülőgépének lezuhanását májusban Kecskeméten - közölte a Honvédelmi Minisztérium szóvivője.
A MiG-29-esek hajtómüveinek nagyjavítását végző orosz cég szakemberei megkezdték a lezuhant repülőgép hajtómüvének szétbontását és vizsgálatát. Jegyzőkönyvben rögzítették, hogy nem találtak olyan jeleket, amelyek a gyártó által előírt üzemeltetési utasítás megszegésére utalnának - mondta Bocskai István.
A pilóta a vészhelyzetre vonatkozó előírások szerint, a rendelkezésére álló információkból kikövetkeztethető helyzetértékelés alapján helyesen járt el. A repülés biztonságának megóvása érdekében a szakmai bizottság javasolta a hajtómüvek ellenőrzési periódusának 10 repült órára csökkentését, áll a közleményben.
Bocskai István elmondta, hogy a szaktárca érvényben tartja garanciális igényét és annak minél előbbi tárgyalását kezdeményezni fogja, a tárgyalás alapja lehet például egy már a hadrendből kivont MiG-29-es teljes felújítása is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.