Az Indiai Légierő vadászrepülő flottájának gerincét az orosz tervezésű tiszteletet érdemlő MiG-21-k alkotják, melyek aránya 50% a harci repülőgépek között és a repült idő kb. 50%-t is ezek teljesítik. Az Indiai Légierőben a típus mindeddig félelmetesen rossz repülésbiztonsági mutatókkal rendelkezett, amivel olyan gúnyneveket érdemelt ki az arrogáns indiai sajtóban, mint az „özvegycsináló”, vagy a „repülő koporsó”.
Most már azonban az indiai szakemberek azt állítják, hogy maguk mögött tudhatják a MiG-ek repülésbiztonsági problémáit, mivel a mutatók a még elfogadható szint alá csökkentek. Az Indiai Légierő MiG-21-eseinek baleseti statisztikája 10 év alatt 56%-kal csökkent. Jelenleg 0,6 baleset jut 10 ezer repült órára, ami hasonló az India által üzemeltetett többi típuséhoz. Ez jelentősen jobb, mint a típus legrosszabb évének mutatója, amikor is 2,89 baleset jutott 10 ezer repült órára.
India számos változatát üzemelteti a Mach 2,1-es vadász repülőgépnek, melyek nagy részét az indiai Hindustan Aeronautics Ltd. vállalat szerelte össze. A deltaszárnyú gép nem túl jó kezelhetőségi jellemzőkkel rendelkezik, ami az 50-es évek aerodinamikai színvonalának köszönhető.
A bekövetkezett balesetek száma folyamatosan javuló tendenciát mutat. Az előző pénzügyi évben három MiG-21 szenvedett balesetet, az ideiben, pedig ez idáig csak kettő. Ezeket a számokat P. S. Ahluwali légimarsall fedte fel kedden a delhii sajtóban.„A MiG-21 baleseti mutatóit 2,89-ről sikerült lehozni a jelenlegi sokkal alacsonyabb 0,6-ra, ami a valaha is elért legalacsonyabb mutató,” mondta P. S. Ahluwalia légimarsall, az Indiai Légierő Repülésbiztonsági főigazgatója egy sajtókonferencián Új Delhiben.Az idei év egyik balesetét madárral történő ütközés okozta Banglore közelében. „Minden erőfeszítésünk ellenére, hogy csökkentsük a jelenlétüket, vagy elkerüljük őket, a madarak még mindig ott vannak mindenhol,” mondta a légimarsall. „Ez természetes, nekik több joguk van a levegőhöz.” Összességében, a légimarsall elmondta, hogy repülésbiztonság az egész légierőben javult, ami a szakértelemnek, és nem a szerencsének köszönhető. „Felismertük a problémákat a kritikus területeken, és megoldást kerestünk rájuk,” tette még hozzá Ahluwalia légimarsall.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.