A Bell/Boeing cégek V-22-es „Osprey” nevű, billenőrotoros szállítógépének pilótanélküli „kisöccse” január 26-án délelőtt emelkedett először levegőbe.
A Bell helikoptergyár TR918-as jelzésü, „Eagle Eye” nevü gépe a cég texasi központjában, Fort Worthben mutatkozott be. A dönthető légcsavaros elrendezésü szerkezet akkor 9 percig lebegett, miközben oldalirányú és forduló manővereket hajtott végre. A gép következő repülésére már fél óra múlva sor került. A Pratt & Whitney PW200/55-ös erőforrás hajtotta repülőeszköz fesztávolsága 7,4 m, hosszúsága 5,6 m.
A „sasszem” nevü gépet az amerikai parti őrség számára tervezték, és az elképzelések szerint első példányait még idén leszállítják. A fegyvertelen légi felderítő eszközt többek közt Franciaországnak és Németországnak ajánlották fel. A gyártó, kedvező piaci fogadtatás esetén, akár 1 milliárd dolláros bevételre is szert tehet. A TR918-as kipróbálása a vízszintes repülésbe történő átmenettel folytatódik. A program elsődleges céljainak a sebesség és a hasznos terhelés növelését nevezték a Bell szakemberei.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.