2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

In memoriam Oszi

JETfly  |  2006. 04. 05., 09:02

Megérkezett a felszállási parancs. A parancs, ami most nem az irányítótoronyból, hanem az ismeretlen felső erőtől érkezett. A pilóta, Kiss Oszkár őrnagy, mint mindig teljesítette az utasítást és elindult az ismeretlen légtér felé.

Mikor elindult égi útjára gondolatiban felidézte mozgalmas életének pillanatait. Emlékezik a dunaújvárosi gyermek és kamasz évekre, a csínytevésekre, amit a haverokkal követtek el. Felvillan a kép, amikor a repülőorvosi vizsgálat után alkalmasnak találják vadászpilótának. A nagy álom azonban magassága miatt nem teljesül, így a helikopteresek között kezdi meg tanulmányait Szolnokon. Látja a napfényes Kirgíziát, ahol a Mi-8-as örök szerelem elkezdődött.  A következő emlékképben már magyar felségjelü Hinddal hajtja végre a napi rutin feladatokat, oktatja a fiatalokat és berepüli a javításból visszaérkezett helikoptereket.

Kiss Oszkár őrnagy

1962-2006

Profi pilóta, és mint minden profinak specialitása van. Ez a beemelés. Gondolataiban végig pörgeti  a több mint háromszáz beemelés érdekes, izgalmas eseményeit. Elmosolyodik. Látja, ahogy az egyik bevásárló központ tetejére emeli 3 tonnás terhét. A rutin szerint egy feltünő színü támpontot figyel, egy tüzoltó autót, ami egyszer csak elindult és Kiss Oszi, a beemelő, ahogy társai hívták, tudta, a mozgó támpont nem támpont. A probléma azért van, hogy megoldjuk, Ő megoldotta. Itt van a legkedvesebb emlék is, a füzéri vár. A Magyarország második legészakibb településén lévő egykori vár tetejére óriási tölgyfagerendákat kellett szállítani a tetőszerkezet javításához. A munka különösen közel állt a szívéhez, hiszen annak idején édesapja is fával foglalkozott. Az ottani embereknek pedig segítségre volt szükségük, hiszen el sem tudták képzelni, hogyan kerülnek a vár tetejére a 14 méter hosszú, 20X30 centis tölgyfagerendák. A helikopter jött és Oszi irányításával segített.

Könny szökik a szemébe az emlékezés alatt. Szomorú esemény életében a szentkirályi bázis búcsú repülése. Szerette a Bakonyt, mert szerette a természetet, a fákat, amivel édesapja is dolgozott. Fülébe csengenek legkisebb fia kérdő szavai: - Apa! Hol fogunk helikoptert nézni? A válasz szívszorító, sajnos már csak Szolnokon. Szolnokon, az utolsó állomáshelyen. Látja gépét, ahogy Tisza felett suhan és a kollégákkal együtt töltött baráti beszélgetéseket repülés után.

Az emlékezés véget ér. Az égiektől érkezett felszállási parancsot teljesíteni kell azonnal. A pilóta, Kiss Oszi, mint mindig teljesítette az utasítást és elindult az ismeretlen légtér felé.

Nyugodj békében!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.