Az amerikai óriáscég bejelentése szerint nem csupán az elegáns vonalú DC-9-es leszármazottjának gyártása fejeződik be májusban, hanem Kaliforniában a sugárhajtású utasszállítók építése is. A megrendelések elapadása miatt ugyanis ráfizetésessé vált annak az üzemnek a fenntartása, melyet még a Douglas vállalat hozott létre 1941-ben.
Az ottani gyártósorokról gördültek le többek között a legendás DC-8-as és a széles törzsü DC-10-es sugárhajtású utasszállítók is. Előbbi változataiból összesen 556 példány, utóbbiéból 646 készült. A Boeing 1997-ben kebelezte be a McDonnell Douglas céget. Első dolga volt, hogy leállítsa a 185 férőhelyes MD-90-es gyártását. Az tudniillik, keresettsége folytán konkurenciát jelentett saját típusának, a 737-esnek. Csak arra volt hajlandó, hogy másfél év múlva a kisebb befogadóképességü MD-95-öt kezdje gyártani Boeing 717-es jelzéssel. A korábbi sikerek azonban elmaradtak, mivel közben az Airbus mellett a Bombardier és az EMBRAER cégek is megvetették lábukat a száz utas szállítására képes kategóriájú gépek piacán. Az 1999-ben légi alkalmassági bizonyítványt kapó Boeing 717-es első vásárlója az AirTran cég volt, mely - érdekességképpen - az utolsót is átveszi majd. A májusban átadásra kerülő gép sorrendben a 156. Boeing 717-es lesz. Vele együtt az AirTran színeiben összesen 88 db ilyen típusú gép repül majd.
A 717-esre különben már három éve nem érkezett újabb megrendelés. Miután pedig a tervbe vett, megnövelt méretü 717-300-as verzióra sem akadt vásárló, tavaly januárban a Boeing kijelentette, hogy bezárja a DC-9-es családot szárnyra bocsátó gyártósort és magát a Long Beach-i gyárat is. A "redőny lehúzása" még annak ellenére is olcsóbb, hogy a befektetők kártalanítása 340 millió dollárt emészt fel. A megszüntetéssel ugyanis egy csapásra 400 milliós adótehertől szabadul meg a cég. A DC-9-es család gépeinek gyártása 41 éve folyik, és a különféle jelzésü változatokból eddig összesen 2453 db épült. Ehhez a tekintélyes számhoz jön még az a négy példány, melyeket májusig fognak befejezni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.