Mint ismeretes, az EADS North America (European Aeronautic Defence and Space Company észak-amerikai leányvállalata) részt vesz a Amerikai Hadsereg könnyű szállítóhelikopter tenderén az UH-145 típussal. A sikeres szereplés záloga lehet az a tény, hogy a polgári variánst, az EC145 nemcsak az USAban, hanem külföldön is a legkülönböző szerepkörben, mint pl. mentési, egészségügyi, rendőrségi, határrendészeti stb. használják.
Az EC145 amerikai elterjedését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy számos kórház és egészségügyi intézmény kedvelt típusa. A világ legnagyobb mentőhelikopter flottájá üzemeltető Air Methods Corporation is az EC145 mellé tette le a garast. Ezek a típusok ahhoz hasonló körlümények között üzemelnek, mint amelyekben a hadsereg könnyü szállítóhelikopterei is fognak, úgy mint sebesültek kimentése, logisztika, utasszállítás és rendészet.
Vaderbuilt LifeFlight jelenleg három EC145 üzemeltet, hogy a bázisa körül 130 mérföldes körzetben biztosítsa a lakosság szükségleteit. Ez az első olyan mentőhelikoptereket üzemeltető társaság, amely a USA Légügyi Hivatalától engedélyt kapott arra, hogy éjjelátókészülékekkel használja az EC145 típust.
Az Oregon állambeli Air Life a forgószárnyas flottáját EC145 típussal modernizálja, amely gyors és gazdaságos ellátást biztosít Oregon középső és észak-keleti részén. Ez a vállalkozás olyan körzetben tevékenykedik, amely közelében nem találhatóak komoly egészségügyi intézmények, továbbá a helikopterek változatos éghajlati viszonyok közepette repülnek. Így például a szélvédett Cascade hegység oldalán, ahol az évben akár 750 cm hó is eshet, vagy az onnan keletebbre lévő forró, sivatagos fennsíkon.
STAT MedEvac, amely az USAban a legnagyobb légi betegszállítási kapacitással rendelkezik egy 4 EC145 álló flotta bevezetésén dolgozik, míg CJ Systems Aviation Group, amely az Államok másik jelentős szállítója, tevékenységét az EC145 és EC135 típusokból álló flotta köré építette.
Az EC145 az American Eurocopter szereli össze az Egyesült Államokban, amely egyben az UH-145 típusért is fog felelni az EADS North America által vezett LUH konzoricumban. A mai napig több mint 80 EC145 szállítottak világszerte különböző rendészeti, félkatonai, biztonsági, egészségügyi, gazdálkodó szervezetkenk és tengeri fúrótornyokat üzemeltető vállalatokank. Az EC145 eddig több mint 39000 repült órával rendelkeznek.
Az EADS North America által felkinált UH-145 típus az Amerikai Hadsereg könnyü szállító helikopter tederén egy olyan típussal pályázik, amelyet az USAban építenek, költséghatékony, s kívánt paraméterek közül jónéhnyat még felül is múl. Az UH-145 pályázó konzorciumban megtaláljuk a Sikorsky Aircraft, WestWind Technologies és a CAE USA nevü céget is, amelyek széles körü támogatásukkal biztosítják a projekt sikerét.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.