Miközben az Airbus cég A380-as óriása gyermekbetegségeivel hadakozik, a Boeing Farnboroughban előállt egy konkurenssel. A jól ismert Jumbo Jet 747-8I Intercontinental változata ugyanis - az amerikaiak felfogása szerint - hasonló üléselrendezéssel már abba az 550 utas szállítására képes kategóriába fog tartozni, mint az európai cég behemótja.
A Boeing tanulmánya szerint az új, 14 800 km-es hatótávolságú óriásba, a törzs 5,6 m-es meghosszabbításával és némi belső átalakítással - az A380-as háromosztályos elrendezését követve - 496 ülés kerülhet. Ezzel pedig 10% alá csökken a különbség a Jumbo Intercontinetal verziója és három osztályosra, "szellősen" berendezett A380-as között.Az átalakítás lényegében a konyha áthelyezését jelenti a fő fedélzetről a felső szintre, vagyis a Jumbókra jellemző "púpba". Az új változat eladásáról már 25 érdeklődővel folynak tárgyalások. Nagy részüknek éppen megfelel a gép tervezett befogadóképessége és hatótávolsága. Bár akadnak, akik az ülések számának növelését szeretnék elérni, ám nekik figyelembe kell venniük, hogy minden három sor további ülés beépítésével, közel 400 km-rel csökken a hatótávolság. A terveket jövő év tavaszára véglegesítik és az első Boeing 747-8I óriások szolgálatba állítására 2010-ben kerülhet sor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.