2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lyukak az indiai légtérellenőrzésben

JETfly  |  2007. 01. 15., 12:02

Indiában a haditechnikai eszközök fejlesztéséért felelős szervezet hagyományához híven ismét nem készül el időre egy rábízott projekttel. Most az indiai AWACS késik, annak ellenére, hogy komoly erőforrásokat, eddig összesen 500 millió dollárt rendeltek a projekthez. India természetesen követhette volna Pakisztán példáját, amely Svédországtól szerzett be ilyen feladatkörű gépeket.

Tény azonban, hogy a svéd alternatíva, amely egy SAAB 2000 repülőgép és egy fázisvezérelt radar egyesítése, nem éri el az E-3 képességeit. Valószínüleg részben ezért is szeretne az ország saját AWACS gépet, amelynek az eredeti tervek szerint 2012-ben kellene rendszerbe állnia. A projekt három éve indult, ám már most négyéves késésben van, tehát legkorábban 2016-ban lehet a saját fejlesztésü rendszerre számítani. Átmeneti megoldásként először két A-50-et lízingeltek Oroszországtól, ám a rendszer teljesítményével elégedetlenek voltak. Ezért három újonnan rendelt IL-76 szállítógépre, amely ugye az orosz A-50 AWACS gépnek is az alapja, izraeli Phalcon radart szereltetnek. A Phalconra mellesleg a kínaiak is szívesen szert tettek volna – ők is IL-76-ra szerelték volna. Ám annak ellenére, hogy maga a radar és a teljes kommunikációs rendszer is izraeli fejlesztésü, amerikai nyomásra és élő szerződés ellenére a zsidó állam kénytelen volt elállni a szállítástól, s nagy összegü kötbért is fizetni kényszerül.

Az India számára gyártott egyik IL-76. Az első, Phalconnal szerelt gépet idén, a másik kettőt pedig 2008-ban és 2009-ben vehetik majd át

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.