2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Márkák és modellek - HANHART

JETfly  |  2002. 09. 30., 10:09

Az alapítást követő első években, nehéz időszakot élt át az üzem. Az alapító, és órás kollégái először egy nagyobb bérlakásban kezdték az órák összeállítását, de szorgos munkával kialakult a saját arculat és modellválaszték. Teltek az évek és egyre több órán díszelgett a made by Hanhart felirat.

Az 1896-os években a konkurencia és gazdasági kényszer miatt a németországi Schwenningenbe költöztek, ahol egy nagyobb ébresztőóra gyár felvásárlásával erősítették piaci helyzetüket. A HANHART palettája kiszélesedett, stopperek, zseborák, kronographok és női ékszerórák, kerültek ki a mühelyekből, ahol már minden alkatrészt maguk gyártottak.

A cégalapító Adolf Hanhart fia, Wilhelm „Willy” Hanhart, jó nevet szerzett magának: a stopperórák pápájaként is emlegették. A kiváló minőségü zsebórák, karórák, stopperórák gyártásában elért eredmények, elismerést hoztak a Hanhart háznak hosszú éveken át. 1939-ben a kollekció nyolc stopper, hat zsebóra, valamint negyvenöt karóra modellből állt. A HANHART hivatalos időmérője több sportversenynek (autó-motor, úszás, atlétika, labdajátékok).

A Hanhart termékcsalád leghíresebbjei a repülős kronográfok. A karstopperek gyártását 1924-ben kezdték. Az 1939-es Luftwaffe Fligerchronograph professzionális megjelenésével és egyedi sajátosságaival (aszimmetrikus stopper nyomógomb), pontosságával méltán vívott ki népszerüséget mind a civil lakosság - mind a hadsereg körében.A II. Világháború után a gyártás átmenetileg szünetelt, de 1948-ban újra indultak a gyártó sorok. A francia és német hadsereg (Bundeswehr) hivatalos órájaként - érdemei elismerése mellett -1962-ben nyugállományba vonult.

Az 1960-as években az adminisztrációt, és a gyártást összevonták a fekete-erdei Gütenbachban. A fő profil a stoppergyártás maradt, de ez sem oldotta meg a gazdasági nehézségeket. A 1970-es években a gyárat fejlesztették a kor igényeinek megfelelően, elektromos majd quartz ébresztőket és stoppereket is megjelentettek, így szélesítve a választékot.

Luftwaffe FliegerchronographAz ADOLF HANHART GMBH & CO. a világ legnagyobb mechanikus stopperóra gyártója, a modellválaszték a sakkóráktól a speciális laboridőmérőkig terjed (kb. száz típus).1982-ben a Hanhart 100. évfurdulójára, 24-karátos aranyozott, mechanikus stoppercsaládot jelentetett meg PREMIUM EDITION néven.

1997-ban Klaus Eble igazgató pénzügyi támogatásával a HANHART technikusai -Konrád Dorrer és Manfréd Schwer - újraélesztették a karóragyártást.A vállalkozás, hogy megvalósítható legyen a nagyszériás munka, a jól bevált kézi felhúzós ETA/Valjoux 7760-as szerkezet mellet döntött, ehhez viszont módosítaniuk kellett az alapszerkezeten. Egy kiemelőkart konstruáltak, ezáltal a start/stop nyomógomb újra az eredeti helyre került, mint az 1939-es Luftwaffe Jagdfligeren (cal A. H 40-41).

A REPLIKA, mürepülős tesztek vezéregyénisége, háromszoros negatív és hétszeres pozitív gyorsulás alatt, sem vesztette el járás pontosságát (+1, 6 mp). Az óra értékét növeli a limitált 2500 db-os sorozatszám, mely speciális hátlapon, céglógó alatt látható. A modell 2001-től arany tokkal, fekete és fehér számlappal is kapható. Az aszimmetrikus nyomógombjaival, férfias, korhü megjelenésével, technikai kidolgozottságával, közkedvelt az egész világon.

Minden HANHART modellt mürepülős, úgynevezett ,,nyúzó teszt”-nek vetnek alá, négyszeres negatív és hétszeres pozitív gyorsulásnak tesznek ki, ami 6-7 G-nek felel meg: járáspontosságuk alig változik. A berepülő pilóták elismerőleg nyilatkoztak mind a kialakításról, mind a kezelhetőségről, így bizonyították alkalmasságukat a legszélsőségesebb körülmények között is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.