Az Izraeli Légierő hivatalosan is bemutatta új pilóta nélküli repülőeszközét, amely a Heron (Gém) Shoval nevű továbbfejlesztett változata. Az eredeti Heron gépeket azonban még 2005-ben rendelte meg az izraeli hadsereg, és alkalmazták a palesztin területek megfigyelésében, valamint Libanon 2006 nyarán történt lerohanása során is. Eliezer Shkedi tábornok, az Izraeli Légierő parancsnoka elmondta, hogy a Heron kifejlesztése és megjelenése nagy áttörést jelent a zsidó állam biztonságának megőrzésében, az országgal szembeni fenyegetésekkel szemben.
A Heron képes 9000 méteres magasság fölé emelkedni és több mint 30 órát a levegőben tölteni. Szakértők véleménye szerint a Heron repülési távolsága eléri a 3300 km-t, amely lehetőséget biztosít akár egy Irán feletti felderítő repülés végrehajtására is.
Eliezer Shkedi tábornok azonban elzárkózott a válaszadástól abban a kérdésben, hogy a Heron képes-e elérni az iráni területeket, arra hivatkozva, hogy még nem tüztek ki konkrét feladatokat a Heron számára.
Az Izraeli Légierő egyik egységének parancsnoka elmondta: „Ez a repülőszerkezet képes oda elrepülni, ahová csak akarjuk.”
Technikai adatok:
Felszállótömeg: 1100 kg
Maximális hasznosteher-tömeg: 250 kg
Teljes hossz: 8,50 m
Fesztávolság: 16,60 m
A Heron sikeresen hajtott végre felderítő tevékenységeket, többek között bemérte az izraeli területeket támadó Hezbollah-rakétaállásokat is a libanoni hadjárat idején. Az alapváltozatot már használja India és Törökország, ugyanakkor Franciaország Eagle néven egy továbbfejlesztett változatát állította hadrendbe.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.