2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy ugrás után ...

JETfly  |  2002. 05. 14., 15:18

1999 augusztus 4.-én néhányunknak sikerült az ejtőernyőzés egyik különleges élményében részesülnie. Bár ez a nap is úgy kezdődött, mint a többi mégis más volt. Felkerekedtünk és átrepültünk Szentkirályszabadjára, hogy a tervezett ugrásokat végrehajtsuk a Balatonba.

Szépen sorban megérkeztek az ország minden területéről - Pápa, Tököl, Szolnok, Kecskemét - az ejtőernyősök és a vállalkozó kedvü hajózok.

Ők azok, akik vállalták, hogy megint leküzdik önmagukat és az ejtőernyős ugrással járó kockázatot.

Régi mondás: " Ép ember, ép gépből sose ugrik ki." amit, legtöbbet azok mondanak, akik kifogásokat keresnek és találnak, hogy ne kelljen ugraniuk.

Az ugrás csak a jéghegy csúcsa, amely mögött rengeteg munka áll. Az ugrás előkészítése, az ejtőernyők behajtogatása, a vízreérési szolgálat megszervezése mind-mind embert próbáló feladat, amely a Bakony Harcihelikopter Ezred és a Szolnoki Vegyes Szállítórepülő Ezred ejtőernyős szolgálatainak a munkáját dicséri és ezáltal minősíti is.

A beérkezés után az eligazításon minden ugróval ismertetve lett a feladata és megkapta az ugráshoz nélkülönözhetetlen felszerelését. (ejtőernyők, mentőmellény)

Még csak a nap elején tartottunk, de a hajózok már elkezdték egymást bátorítani, biztatni ki-ki a maga módján. Itt volt az ideje - a tervek szerint is -, hogy elkezdjük.

Az ugró állomány felsorakozása után az ugrásvezető ismertette a szolgálati személyeket, a meteorológiai helyzetet a vízreérési területet és beosztotta az ugrókat a felszállásoknak megfelelően.

Az első felszállásba beosztott ejtőernyősök és pilóták megkezdték a felszerelést. Az ellenőrzések után beszálltak a gépbe és a földön maradt hajózok szemei előtt felszálltak. A fedélzeten a hangulat a magassággal együtt emelkedett egészen 600 m-ig. Az ugrató a célszalag kidobása után a helikoptert irányítva meghatározta a kiugrási pontot.

"FELKÉSZÜLNI!" Minden, az első rárepülésbe beosztott ugró felállt és felkészült a kiugrásra. Mindenki - különösen a pilóták - a maga módján próbálta palástolni az érzelmeit. Volt aki mosolygott, volt aki már rég "kiugrott". Az "UGRÁS!" vezényszóra viszont mindenki határozottan kiugrott. A gépajtó után egy rántás és a csend várta az ugrókat Az ereszkedés alatt mindenki felkészült a vízreérésre és a tanultak szerint végrehajtotta azt. A vízben mindenki megszabadult az ejtőernyőjétől és várta, hogy bevegyék a csónakba. Itt már mindenkinek megjött a hangja és vérmérséklete alapján mesélte az élményeit. Ide pontosan ezért jöttünk!

A parton a segítők elrakták az ejtőernyőket, majd egy rövid szárítkozás után indult a busz vissza a repülőtérre a következő ugráshoz.

A második ugrás, volt akinek könnyebb, volt akinek nehezebb volt, de mindenki teljesítette azt.

Este, kulturált körülmények között, fehér asztalnál ismét az élményeket meséltük. Minden ejtőernyősnek örömére már akkor sokan megígérték, a pilóták közül, hogy jövőre megint eljönnek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.