A Szingapúri Szakmai Döntőbíróság határozatot hozott, mely szerint az első pilótáknak, akik a Singapore Airlines légitársaság Airbus A380 típusú repülőgépét fogják vezetni, magasabb fizetést kell kapniuk, mint azoknak, akik átlagos repülőgépeket irányítanak. Nagyságrendileg ők 458 amerikai dollárral többet fognak kapni, mint egy Boeing 744-es pilótái. A Singapore Airlines kezdetektől fogva ragaszkodott ahhoz, hogy az A380 pilótáinak bérét a Boeing 777-személyzet fizetéséhez igazítsák, akik 6000 amerikai dollár körül kapnak.
A Singapore Airlines 19 darab A380 típusú óriásgépet rendelt az Airbustól. A tervek szerint az első repülőgépek 2007 októberében átadásra kerülnek a szingapúri légitársaságnak. Az, hogy más légitársaságok milyen bért adnak majd az Airbus óriásgépén repülő pilótáiknak, nem ismeretes.
Mint arról már többször beszámoltunk, az A380 típus szerződéses szállítása már több alkalommal módosításra került. Mindezek ellenére, három hónappal azután, hogy a gép 2006 decemberében megkapta a repülési engedélyt, két A380 repülőgép sikeresen átrepülte az Atlanti-óceánt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.