Augusztus 16-án volt pontosan negyven éve, hogy először szállt le a német Lufthansa egyik menetrend szerinti Boeing 727 járata hazánkban. A légitársaság azóta is hű maradt a Ferihegyi reptérhez, s a kezdeti heti két járat után idén már heti 108 ingázik a magyar főváros és németországi repülőterek között. Az évforduló keretében ugyan nem látogathatott el az a gép, amely 40 évvel ezelőtt is itt járt, cserébe egy Airbus A321-100-ast a régi 727-es „ruhájába öltöztettek\", így emlékezvén a jeles eseményre.
Az 1967-es év nem csupán Ferihegy, hanem a Lufthansa szempontjából is mérföldkőnek tekinthető. A cég vezetése ekkor döntött úgy, hogy nyit a közép-kelet-európai országok felé, így ebben az évben nem csupán Budapesten, hanem Belgrádban, Bukaresten és Zágrábban is megindult a Lufthansa menetrend szerinti járata. Igaz, Prágába már egy évvel korábban repült a Lufthansa. Szintén ebben az évben vonták ki az utolsó L-1049G Super Constellationt alig tizenegy év használat után, így a sugárhajtású gépek végleg dominánssá váltak a Lufthansa flottájában. A Ferihegyi reptér elsősorban elhelyezkedésének köszönheti, hogy a térség egyik központi repülőterévé vált, ahhoz azonban, hogy a hagyományos külföldi légitársaságokat, így a Lufthansát is – amely egyébként ezen légitársaságok között Magyarországon hosszú idő óta piacvezető – megtarthassa, elengedhetetlen a régóta ígért beruházások végrehajtása, amelyek előreláthatólag legkésőbb 2009 nyarára készülnek el.
A321-100 szük fél évszázaddal ezelőtti színekben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.