A német nemzeti légitársaság negyvenegy új repülőgépet rendel, mindegyiket az európai Airbus szállíthatja. A jó eredményei miatt – úgymond jutalmul – a közelmúltban a Lufthansához került Swiss International Air Lines is kap az új gépekből, szám szerint tizenegyet.
A gépek zöme az A320 családból kerül ki, így összesen húsz új A321, négy A320 és hat A319 gép bővíti majd a flottát. A németek ezzel a múlt évben megkötött, 65 gép vásárlásáról szóló opciójuk egy részét hívták le. A gépek európai útvonalakon fognak szolgálni 2011-től. A hajtómüvekről egyelőre pontosat nem lehet tudni, tény azonban, hogy a társaság A319 és A320 gépein a CFM International CFM56 hajtómüvei üzemelnek, míg az A321-esen az International Aero Engines V2500 típusai.A maradék tizenegy gépet a svájci leányvállalat kapja. Az ottani A330-200 gépeket A330-300-asokkal váltják le gazdaságossági megfontolásokból, hiszen a svájci gépeket Pratt&Whitney hajtómüvekkel szállították, míg a 2009-től szolgálatba álló kilenc A330-300-ast a fent nevezett hajtómütípusok egyikével szerelik majd. Ezenfelül két új A320-as is érkezik még Svájcba, valószínüleg CFM56 hajtómüvekkel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.