Igaz ugyan, hogy az USA légierejében szolgálatban álló hadászati bombázók triumvirátusa, a B-1, a B-2 és a B-52 valószínűleg mind legalább 2040-ig szolgálatban fog állni, de már most a következő bombázó koncepciójának kidolgozásán fáradoznak. A második világháború óta az USAF összesen hét közepes, illetve nehézbombázót fejlesztett ki, s ezzel a sebességgel haladva hamarosan a következőnek is sorra kell kerülnie.
A 60 tonnás B-47-est, a 220 tonnás B-52-est, a 74 tonnás B-58-ast, a 47 tonnás FB-111-est, a 260 tonnás B-70-est, a 236 tonnás B-1-est és a 181 tonnás B-2-est mind úgy tervezték, hogy képes legyen atombombákat célba juttatni. Ennek tükrében különösen érdekes, hogy a légierő tábornokai olyan nehézbombázó kifejlesztését várják az USA repülőgépgyártóitól, amely vagy személyzettel, vagy anélkül is képes végrehajtani a kirótt feladatokat. Mint ismeretes, nukleáris töltettel rendelkező fegyverrendszereket csupán két személy képes müködésbe hozni, így az új gépen feltehetőleg minimum két ember fog tartózkodni. Könnyen lehet, hogy rájuk valóban csak az atombomba oldásához lesz szükség, minden mást maga a repülőgép végezne, többek között a cél hangsebesség feletti megközelítését is. Müszakilag már valószínüleg ma is megvalósítható lenne egy hadászati bombázó méreteit és képességeit elérő robotrepülőgép, s mivel csupán az évszázad első harmadának vége felé állna szolgálatba, így erre minden esély meg is van.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.