Október 18-án a Boeing St Louis-i üzemében lelebbent a fátyol az ez idáig szigorúan titkos Bird of Prey kísérleti repülőgépről, amely áttörést jelent az alacsony észlelhetőségű technológiai eljárások terén és forradalmasítja a repülőgépek tervezését, fejlesztését, valamint gyártását.
A szigorúan titkos projekt 1992-től 1999-ig futott és most azért hozták nyilvánosságra, mert a program során kifejlesztett képességek és technológiák mára ipari standarddá váltak és tovább már nem szükséges a repülőgép létezésének letagadása. Számos új lopakodó eljárás mellett a Bird of Prey program során kidolgoztak egy új és gyors prototípusfejlesztési eljárást is. A Boeing Phantom Works kutató és fejlesztő részlege által kifejlesztett gépen elsőként alkalmaztak nagy, egy darabból álló kompozit elemeket, alacsony költségü eldobható szerszámokat, valamint 3D-s virtuális valóságú tervezési és összeszerelési eljárásokat.
A Boeing jelenleg fejlesztés alatt álló X-45A pilóta nélküli harci repülőgépének (UCAV) kialakítása a Bird of Prey tapasztalatain alapul.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.