A Boeing cég február 19-én átadta az első japán KC–767 légi utántöltő repülőgépet az Itochu Corporationnek, amelyet japán légi önvédelmi erőnek, a JASDF-nek gyártottak. Ez az első légi utántöltő repülőgép a felkelő nap országának történelmében.
– A KC–767 növelni fogja Japán védelmi képességeit, és ez az átadás megerősíti a Boeing helyzetét, így a világ vezető légiutántöltőrepülőgép-gyártója marad, folytatva a hetvenöt éves nemes hagyományokat, amióta a cég tankereket készít – nyilatkozta Jim Albaugh, a Boeing Integrated Defence System igazgatója.
Kötelékben az elkészült két japán KC–767
Az új repülőgép tizenkét órás nonstop repülés után landolt a Nagoya közeli Gifuba, a Boeing légiutántöltő-központjának közelében, hogy az utolsó átvizsgálásokat is végrehajtsák az átadás előtt. A repülőgépet az Itochu Corp. adja át a megrendelőnek, a JASDF-nek.
Japán négy darab változtatható kialakítású KC–767-es tankert rendelt, amely elsődleges légi utántöltő szerepe mellett képes személy- és rakományszállításra is. Ezt a típust a legmodernebb vezérlésü légiutántöltő-csővel, szakmai néven boommal és távirányítású légiutántöltő-irányító rendszerrel, a RARO II-vel szerelték fel. A Boeing az első repülőgép átvétele után rögtön kézbesíti a második tankert is Japánnak.
A RARO II rendszer kameraképe utántöltés közben
A Boeing négy tartályrepülőgépet épít Olaszországnak is, amelyekből a tervek szerint kettőt idén átadnak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.