Az Airbus repülőgépgyártó konzorcium piaci elemzői szerint a jövőben legalább 900 darab új utasszállítóra lesz szüksége a gazdaságilag egyre inkább megerősödő Oroszországnak. A dinamikusan bővülő piacon jelenleg elég sok még a régi, elavult típus, az igény és a fizetőképes kereslet azonban megvan már az új, korszerű gépekre is.
Főleg a keskeny törzsü, egyfolyosós gépekre lesz nagy szükség az Airbus szakemberei szerint, és pont ez a szegmens az, melyben az európai repülőgépgyártó igen jól teljesít a sikeres A320-as gépcsalád révén. Elképzeléseik szerint legalább 800 darab ilyen gépet venne fel a piac. A nagyobb kapacitású és hatótávolságú típusokból is számolnak 100-120 darab eladásával. Az orosz piacon fontos lehet a helyi repülőgépgyártókkal való együttmüködés, illetve az aktuális politikai viszonyrendszer is, így az amerikai Boeing és az európai Airbus nagy harca várható a számítások szerint közel 80 milliárd dolláros, hosszú távú üzletért.Az Airbus már közvetlenül a Szovjetunió összeomlása után megkezdte a terjeszkedést az utódállamokban, és napjainkig számos repülőgépet értékesített. Jelenleg 12 légitársaság színeiben 92 különféle Airbus (zömmel az A320-as családba tartozó) gép üzemel az utódállamokban, további gépekre pedig érvényes megrendeléssel rendelkezik a gyártó.Méreténél, lakosságszámánál és gazdasági erejénél fogva főleg Oroszországban növekedett meg jelentősen az utazási kedv az elmúlt évtizedben, így Kína és India mellett ez a piac számít majd a legnagyobb utasszállítórepülőgép-felvevőnek a következő időszakban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.