Úgy tűnik, hogy a 78-0061-es sorozatszámú F-16-os harci gép N324DC jelöléssel civil lajstromba került, tehát kicsi a valószínűsége annak, hogy a gyártó Lockheed-Martin vagy a NASA hasznosítja ezentúl a vadászgépet. Pontosan még nem tudható, hogy kinek a tulajdonában áll ez a repülőgép, azonban bizonyos források tudni vélik, hogy a newtoni Air Capital Warbirds magánvállalaté, ami elsőként birtokolt egy F-16-ost és egy F/A-18A-t.
A 78-0061-es sorozatszámú F-16-os annak ellenére, hogy nagy múlttal rendelkezik, mindösszesen 2 légibázison teljesített szolgálatot. Elsőként a macdilli légibázison a 61. Tactical Fighter Training Századnál hasznosították a pilóták kiképzése során. 1988 októberében azonban átkerült Alabamába, ahol 1994-ig különböző egységek (például a Nemzeti Gárda) századai alkalmazták.
Állítólag valaki 100000 dolláros előleget fizetett már ki ezért az F-16-osért, az azonban továbbra is csak feltételezés, hogy az Air Capital Warbirds tulajdonában lévő vadászgép valóban a 78-0061-es sorozatszámú F-16-os. Ez már nem az első civil lajstromban álló F-16-os, de mégis az első olyan, ami nem a NASA vagy a Lockheed Martin tulajdonát képezi.
Az Air Capital Warbirds 2002-ben hozzájutott egy F-16C típusú vadászgép roncsához, aminek sorsa továbbra is függőben van. Sokan úgy vélik, hogy alkatrészek pótlására hasznosítják majd, egy másik feltételezés szerint pedig a két F-16-osból építenek egy újat. Mindez azonban csak spekuláció....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.