2008 július 7-én Szergej Bogdannal a fedélzetén végrehajtotta első nyilvános bemutatórepülését a 901-es oldalszámú Szu-35BM. A gép ezen a napon repülte a 21. és 22. felszállását, amit a teljes Szuhoj-vezérkaron és az orosz légierő vezérkari főnökén kívül megszemlélt több külföldi magas beosztású katonatiszt is, főképp Venezuelából és Kínából, tehát a gép potenciális vevőköréből.
A nyilvánosan elérhető videók és képek alapján látható, hogy a nagy tapasztalatú repülőgépvezető nem bízott semmit a véletlenre és a kiváló tolóerővektoros kormányvezérlőrendszer ellenére a saját, a Szu-27SzK-val ismerős (2005 Párizs, Moszkva) kürjét repülte le. A jeles alkalomra tekinettel a gép fúvócsövét kitakarították, de az is lehet, hogy vadonat új hajtómüveket kapott, minden esetre elmondható, hogy hála a többek közt új fejlesztésü tüzelőtérnek, a gép még annyira sem füstöl, mint a korábbi Szu-27-esek.
A pilot.strizhi.info-n közzétett fotókon még felfedezhető, hogy az első bemutatkozás óta történtek változások a sárkányon is. Érdekes (és némiképp furcsa újdonság a gép törzshátsórészén, a függőleges vezérsíkok között megjelent vastag pánt, amely célja egyelőre ismeretlen.De az látszik, hogy eléggé barkácsmunkának hat a kivitelezése, bár az is elképzelhető, hogy a törzs lejtése okán az a hely már áramlástani szempontból nincs veszélyes helyen.
Mindenesetre elmondható, hogy a gép hangja impozáns, dörgős és bár a videókon ez nem feltétlen úgy jön át, ahogy a valóságban, de feltételezhető, hogy a FADEC rendszer és a megnövekedett levegőátfutásnak hála kövérebb forszázs (85kN-ról 145kN-ra ugrik a teljesítmény szemben a régebbi 76/125kN értekkel) nem csak teljesítményben, hanem a hangerőben is jelentkezik, pedig a régi Zsuravlik sem volt épp hajszárító...
A Szu-35 típus a légifölény kivívása mellett egyaránt alkalmas földi és tengerfelszíni célok megsemmisítésére bármilyen időjárási viszonyok között, a nap bármely szakában. Az új fejlesztésü repülőgép repülő-müszaki jellemzőit figyelembe véve közelít az ötödik generációs repülőgépek jellemzőihez.
A Szu-35 sorozatgyártásának kezdetét az orosz fejlesztők, valamint a külföldi megrendelők 2010-2011-ben tervezik. A Szuhoj cég vezérigazgatójának elmondása alapján a típusra már több megrendelés érkezett latin-amerikai országokból, Dél-kelet Ázsiából, valamint a Közel-Kelet több országából. (forrás: lenta.ru)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.