2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bemutatót repült az új orosz vadászgép, a Szu-35-ös

JETfly  |  2008. 07. 07., 22:44

2008 július 7-én Szergej Bogdannal a fedélzetén végrehajtotta első nyilvános bemutatórepülését a 901-es oldalszámú Szu-35BM. A gép ezen a napon repülte a 21. és 22. felszállását, amit a teljes Szuhoj-vezérkaron és az orosz légierő vezérkari főnökén kívül megszemlélt több külföldi magas beosztású katonatiszt is, főképp Venezuelából és Kínából, tehát a gép potenciális vevőköréből.

A nyilvánosan elérhető videók és képek alapján látható, hogy a nagy tapasztalatú repülőgépvezető nem bízott semmit a véletlenre és a kiváló tolóerővektoros kormányvezérlőrendszer ellenére a saját, a Szu-27SzK-val ismerős (2005 Párizs, Moszkva) kürjét repülte le. A jeles alkalomra tekinettel a gép fúvócsövét kitakarították, de az is lehet, hogy vadonat új hajtómüveket kapott, minden esetre elmondható, hogy hála a többek közt új fejlesztésü tüzelőtérnek, a gép még annyira sem füstöl, mint a korábbi Szu-27-esek.

A pilot.strizhi.info-n közzétett fotókon még felfedezhető, hogy az első bemutatkozás óta történtek változások a sárkányon is. Érdekes (és némiképp furcsa újdonság a gép törzshátsórészén, a függőleges vezérsíkok között megjelent vastag pánt, amely célja egyelőre ismeretlen.De az látszik, hogy eléggé barkácsmunkának hat a kivitelezése, bár az is elképzelhető, hogy a törzs lejtése okán az a hely már áramlástani szempontból nincs veszélyes helyen.

Mindenesetre elmondható, hogy a gép hangja impozáns, dörgős és bár a videókon ez nem feltétlen úgy jön át, ahogy a valóságban, de feltételezhető, hogy a FADEC rendszer és a megnövekedett levegőátfutásnak hála kövérebb forszázs (85kN-ról 145kN-ra ugrik a teljesítmény szemben a régebbi 76/125kN értekkel) nem csak teljesítményben, hanem a hangerőben is jelentkezik, pedig a régi Zsuravlik sem volt épp hajszárító...

A Szu-35 típus a légifölény kivívása mellett egyaránt alkalmas földi és tengerfelszíni célok megsemmisítésére bármilyen időjárási viszonyok között, a nap bármely szakában. Az új fejlesztésü repülőgép repülő-müszaki jellemzőit figyelembe véve közelít az ötödik generációs repülőgépek jellemzőihez.

A Szu-35 sorozatgyártásának kezdetét az orosz fejlesztők, valamint a külföldi megrendelők 2010-2011-ben tervezik. A Szuhoj cég vezérigazgatójának elmondása alapján a típusra már több megrendelés érkezett latin-amerikai országokból, Dél-kelet Ázsiából, valamint a Közel-Kelet több országából. (forrás: lenta.ru)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.