A 2008-as évad nyári szezonjának közepén, mindössze három kisebb balesetet jelentettek az oldtimer repülésben. Július 6-án, Middletonban hajtott végre vészleszállást egy Jak-52-es, 12-én már Culpeperben rongálódott meg egy Boeing B75 Stearman, végül 14-én pedig, Starkville-ben csuklottak össze egy Curtiss P-40-es masina futóművei. A kisebb gépsérülések mellett, azonban személyi sérülés egyik esetben sem történt. A negyedik hír ellenben már egy Európai uniós intézkedésről szól, amelynek értelmében a még üzemben álló Douglas DC-3 Dakota gépekre vonatkozólag új szabályokat léptettek életbe.
A nyár közepe, a föld északi felében általában a repülés fő szezonjának tekinthető. Éppen ezért örvendetesnek mondható, hogy az oldtimer gépek világában a július hónap jóval kevesebb eseménnyel végződött, mint az azt megelőző korábbi időszakokban. 2008. július 6-án a Wisconsin állambeli Middleton-ban, a futómüveire hajtott végre vészleszállást egy 2002-es gyártású Jakovlev Jak-52TW típusú kisrepülőgép. Az N777YK lajstromszámú masina ezúttal mindössze csak kisebb sérüléseket szenvedett.
Július 12-én már a virginiai Culpeperben történt egy újabb repülő esemény. Ekkor az 1942-es gyártású, N0166M jelzésü Boeing B75N1 Stearman orr-része rongálódott meg leszállás közben. A pilóta szerencsére ebben az esetben sem sérült meg.
Július 14-én a Mississippi-i Starkville-ben, egy szintén 1942-ben gyártott háborús masinával történt kisebb incidens. Az N49FG lajstromszámú Curtiss P-40N Warhawk futómüvei éppen leszállás közben csuklottak össze. De sérülésekről ezúttal sem szólnak a jelentések.
Az utolsó rövid hír nem balesetről számol be, hanem inkább azok megelőzését szolgálja. Július 22-én Nagy-Britanniában egy Európai Uniós szabályozást tettek közzé, amelyik az utolsó három darab, még napjainkban is üzemelő, Douglas DC-3-as Dakota gépekre vonatkozik. Ezek elsősorban az oxigén-rendszereket, menekülési felszereléseket, valamint az időjárási radarokat érintik. E három rendszer felszerelése időszerü lenne, hiszen azok nélkül lassan már nem repülhetnek ezek a gépek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.