Sokféle jó ajándék létezik egy-egy jeles alkalomra, de talán az élmény az, ami örökké való. Egy álom teljesülése, egy nagyszerű kaland életünk végéig emlékezetes marad. Bizonyára így lesz ez Fruzsina esetében is, aki szülei, a JETfly és Szabó „Topi” Zoltán segítségével megrepülte az álmait és születésnapi ajándékként egy egyedülálló élménnyel lett gazdagabb.
Az egész történet az alábbi levéllel kezdődött:
Tisztelt JETfly!
A kisebbik lányom is nagyon szereti a repülést.Az egyik kedvence a Li-2, amivel már többször is repültünk.A 13. születésnapjára, amely szeptember 1-én van, egy sétarepüléssel szeretném meglepni.Valószínüleg felejthetetlen élmény lenne a számára egy igazi vadászpilótával együtt repülnie.
Előre is köszönöm.
Varga „Peri” Attila
A JETfly gépezete ezt követően beindult, telefonok és e-mail üzenetek segítségével minden technikai részletet letisztázásra került. Szeptember 6-án szombaton reggel kilenckor a néhány beavatott és a mit sem sejtő ünnepelt adott egymásnak randevút a jakabszállási repülőtéren. A 13 éves Fruzsina és Topi, a népszerü vadászpilóta ekkor találkozott először, hogy együtt vágjanak bele a nagy kalandba, azaz a mürepülésbe a JETfly Scottish Bulldog gépének a fedélzetén. A JETfly Internetes Magazin tulajdonosa és lapigazgatója mellett Fruzsina testvére és szülei is megjelentek a jeles eseményen.
Indulhatunk!
A felszállást megelőzően Topi bemutatta a repülőgépet, és részletesen elmagyarázta a végrehajtásra kerülő manővereket is, melyek között minden lényeges elem szerepelt az orsótól a legyezőn át a bukfencig. Az időközben előkészített és feltankolt gépet már együtt ellenőrizték le. A felszállást megelőzően a rádiópróbára is sor került, hiszen a levegőben Topi és Fruzsina folyamatos kapcsolatban voltak egymással.
A jakabszállási repülőtér betonján guruló gépből lelkesen integetett a 13-ik születésnapját ilyen rendhagyó módon megünneplő Fruzsina
A harminc percesre tervezett repülés első felében útvonal bejárásra került sor, ennek során a pilóta felmérte, hogy utasa bírni fogja e a mürepülő manővereket. A program második felében aztán a kijelölt légtérben végrehajtották először az egyszerübb, majd a nagyobb túlterhelésü bonyolultabb manővereket.
Levegőben a terepszínü Sk-61 Scottish Bulldog
Leszállás utáni begurulás, Fruzsi arcát elnézve az eredmény nem szorul magyarázatra
A harminc perces repülés után az ifjú hölgy egy oklevelet is átvehetett, melyen szerepelt, hogy a géppel 1500 méter magasságig emelkedett, a manőverek során +6 és -2 G terhelést viselt el, miközben a legnagyobb sebesség 270 km/h volt. Elmondása szerint nagyon élvezte a repülés minden pillanatát és Topi szerint fizikálisan is jól viselte a manővereket. Szülei reményei szerint talán ez a rendhagyó ajándék lesz az egyik legkedvesebb, de legalábbis a legemlékezetesebb számára.
Fedezd fel a mürepülés csodálatos világát, repülj Te is Topival >>>
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.