A Budapest Airport bővíti és újabb elemekkel gazdagítja januárban bevezetett forgalomösztönző rendszerét, amely jelentős kedvezményekkel támogatja a légitársaságokat abban, hogy új járatokat indítsanak, illetve növeljék már létező járataik sűrűségét. Az ösztönző rendszer mellett tovább keresik azokat a megoldásokat, melyekkel csökkenteni tudják a repülőtér-használati díjakat, hogy segítsenek a légitársaságoknak növekedni Ferihegyen, hiszen ez az egyetlen út ahhoz, hogy a budapesti légikikötő Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé váljon.
További kedvezmények a leszállási díjakból
A program futamideje három évről öt évre bővült, vagyis azok a légitársaságok, amelyek új célállomással gazdagítják a repülőtér kínálatát, fél évtizeden keresztül élvezhetik a leszállási díjak utáni kedvezményeket.Azon légitársaságok, amelyek új tengerentúli célállomásra indítanak járatot Ferihegyről, az üzemelés első két évében egyáltalán nem fizetnek leszállási díjat. A harmadik évben hetvenöt-, a negyedikben ötven százalékos kedvezményben részesülnek, de még az ötödik évben is megtakarítják a leszállási díj huszonöt százalékát. A nem hosszú távú új célállomásokra indított járatok esetében a kedvezmény mértéke száz-, hetvenöt-, ötven-, huszonöt-, illetve tíz százalékra emelkedett. Jelentősen nőtt a járatsürítésekre vonatkozó kedvezmények mértéke is. A már meglévő útvonalakon járataikat sürítő légitársaságoknak az első két évben ötven, a harmadik évben pedig huszonöt százalékos engedményt kínál fel a leszállási díjakból a BA.
Csúcsidőn kívüli kedvezmények a reptéri illetékből
Egyúttal új elemmel is gazdagodott a program: azon légitársaságoknak, amelyek a repülőtér csúcsidején kívül indítanak új járatot, a BA jelentős kedvezményt ad a repülőtéri illetékből. Évi 50 ezer utas esetében a légitársaság kedvezménye elérheti az 50%-ot is.Az új, kibővített kedvezmények október 26-tól élnek. Néhány példa arra, hogy mekkora megtakarítást jelent az új ösztönző rendszer bevezetése a légitársaságok számára: Ha egy légitársaság heti négy alkalommal indít új járatot valamelyik európai városba Boeing 737-800-as géppel, akkor az ösztönző rendszerben akár 400 ezer eurót (kb. 90 millió forintot) takaríthat meg.Amennyiben a társaság hetente négy alkalommal a Távol-Keletre vagy az USA-ba létesít útvonalat Boeing 767-300-as géppel, akkor ez az összeg közel 1 millió euró ( kb. 260 millió forint) is lehet.
„A kibővített ösztönző rendszer olyan kedvező gazdasági környezetet teremt Budapesten, amelyben a légitársaságok megéri fejleszteni, gazdagítani az útvonalhálózatukat” – mondta Dimitrios Gatsonis, a Budapest Airport üzletfejlesztési igazgatója. „A kedvezmények hozzájárulnak Ferihegy forgalmának bővüléséhez, és a magyarországi turizmus növeléséhez. Nagyon erős kedvezménnyel támogatjuk az új tengerentúli járatokat, hiszen az ázsiai és az észak-amerikai piacok meghódítása kiemelten fontos számunkra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.