Mint arról már beszámoltunk, Szudán újabb 12 darab orosz MiG-29-es vadászgépet vásárolt, a már meglévő tucatnyi mellé. A korábbi megállapodást még 2002-ben kötötték, a gépek leszállítása pedig 2004-ben zajlott le, azóta azonban több példányt is elveszítettek. Idén egyszer már a figyelem középpontjába kerültek a szudáni Fulcrumok, miután egy orosz vadászpilóta életét vesztette egy MiG-29-esben. Nem ritka, hogy orosz és ukrán zsoldosok üzemeltetik illetve repülik az elmaradott afrikai országok korszerű harci gépeit.
A szudániak azért döntöttek az orosz pilóták mellett, mivel igen kevés a helyi pilótajelölt, és az oroszok alkalmazása sokkal ésszerübbnek tünt. Szudánban igen nagy szerep jut a vallási hovatartozásnak, ezért sok esetben ez is gátat szabott a pilóták képzésének. Annak érdekében, hogy ne álljanak ezek a drága vadászgépek kihasználatlanul, a szudáni kormány orosz pilótákat foglalkoztat, akik nemcsak repülik a gépeket, de a leendő szudáni pilótáknak is segítenek a felkészülésben.
Orosz (és ukrán) pilóták már korábban is teljesítettek szolgálatot Afrikában, hiszen a helyiek előszeretettel alkalmazzák őket az Oroszországtól vásárolt vadászgépek repüléséhez. Így történt ez Etiópiában és Eritreában is, a két ország háborúja során.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.