A Royal Air Force (RAF) Battle of Britain Memorial Flight (BBMF) nevű híres kötelékékek oldtimer repülőgépeinek karbantartása és szervízelése mindig a téli holtszezonra esik. A műszakik, a legutóbb egy rutinellenőrzés során, éppen a Dakota típusú repülőgépük kettes számú motorjában észleltek váratlan hibát. A vizsgálat végül kiderítette, hogy ki kell cserélniük az érintett erőforrást.
A kiszerelési munkafolyamat rendkívül bonyolult müvelet volt, amely négy müszaki katonának összesen két napig tartott. Először eltávolították a motorburkolatot, majd ezután történt a nem kevesebb, mint 665 kg súlyú motor leszerelése. Az erőforrás egyébként egy 1830 LE-s Pratt & Whitney 1830-90D típusú, 14 hengeres szerkezet, melyet utoljára még 2004-ben cseréltek ki. A mostani hibás motort a Coventry közeli „CFS Aeroproducts” bázisra szállították. Ez a társaság amúgy repülőgép-motorok és propellerek javításával is foglalkozik.
Az új motor felszerelése után, majd a Dakotával is elvégzik a szükséges próbákat, gurulásokat, végül pedig, a berepülést. A müszakiak természetesen – az előírásoknak megfelelően – mindent dokumentálnak a repülőgéppel kapcsolatban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.