Közel kéthónapnyi szünet után ismét repülhetnek az orosz légierő MiG-29-es típusú repülőgépei azután, hogy a héten az illetékes hatóság a megvizsgált gépeken nem talált hasonló korróziós problémát az oldalkormánynál. Mint arról már beszámoltunk, tavaly december elején repülőkatasztrófát szenvedett az egyik orosz Fulcrum, és sajnos a repülőgépvezető, Valerian Kokorev alezredes, is életét vesztette. Az akkor megindított vizsgálat a lezuhanás közvetlen okaként az oldalkormányrendszer meghibásodását jelölte meg, amit a rendszernél talált korrózió eredményezhetett.
Az ezt követő közel kéthónapos vizsgálat során hasonló problémát az ellenőrzésre kiválasztott gépeknél nem találtak, holott az átvizsgált darabszám az üzemben tartott állomány közel 30 százalékát teszi ki.Szergej Bajnetov altábornagy, a fegyveres erők repülésbiztonsági szolgálatának vezetője szerint ez az eredmény lehetővé teszi a repülések újraindítását, de a vizsgálatot természetesen még nem zárták le.
Információink szerint a magyar MiG-29-es harci gépeket nem érinti ez a probléma.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.