A Lockheed Martin elkészítette az F-22 Raptor eddigi teljesítményének statisztikáját, melynek nem titkolt célja az, hogy támogatást szeretnének nyerni további Raptorok építéséhez. A statisztikából ugyanis egyértelműen kiderül, hogy az új, ötödik generációs vadászgép jóval túlteljesítette a légierő által támasztott előzetes követelményeket.
Az elemzés szerint a Raptor radarjának teljesítménye meghaladja a szerződésben foglalt előzetesen elvárt értékeket. Szupercirkáló képességével utánégető nélkül is eléri az 1.78 Mach értéket, gyorsulása pedig 3.05 másodperccel gyorsabb, mint a követelményrendszerben foglalt 54 másodperc. Utánégető nélkül is képes 15.000 méteres magasságon repülni, de egy alaszkai hadgyakorlat során állítólag elérte a 20.000 méteres magasságot is.
A Raptor fedélzetén lévő Northrop-Grumman/Raytheon AESA-radar hatótávolsága is több mint a hivatalosan meghatározott 200 kilométeres határérték, hiszen a tapasztalatok szerint a radar 210 km-es maximális hatótávolsággal rendelkezik. A statisztikai értékek közlésével az amerikai légierő célja az volt, hogy késleltesse az új F-35-ösök gyártását annak érdekében, hogy több F-22-es épülhessen.
A statisztikai adatok szerint kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkeznek a Raptorok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.