63 millió svájci frankos nyereséget jelentett a Swiss International Air Lines 2009 első negyedévére, ami alig kevesebb az előző év hasonló időszakában elért 66 milliós értéknél. Ugyanakkor a nehéz gazdasági helyzet éreztette hatását a SWISS 2009 első negyedévi árbevételén: a működéből származó bevételek 7.4%-kal csökkentek. Ennek ellenére a SWISS tartja beruházási tervét: a minap üzembe helyezett új Airbus A330-300-as típust az év során még három másik is követi, míg május közepén egy új Airbus A320 is üzembe áll. A légitársaság pedig nemrégiben döntött arról, hogy 2014-től a jelenlegi Avro RJ100 flottáját a legmodernebb Bombardier CSeries-el váltja fel.
A müködésből származó bevételek 7,4%-kal 1.081 millióra csökkentek ugyanebben az időszakban. A visszaeső kereslet a nyereségen is nyomot hagyott: a csökkenő igények elsősorban az üzleti célú utazásoknál éreztették hatásukat, amelyhez párosul Svájc jelenlegi nehéz gazdasági helyzete.
Különösen nagyarányú visszaesést könyvelhet el a svájci légitársaság teherszállítási részlege, a Swiss WorldCargo. A negatív hatásokat részben ellensúlyozták az alacsonyabb nyersolajárból és a kedvező devizaárfolyamokból származó pozitív folyamatok. Mindezek ellenére azonban a vállalat nyeresége 4.5%-kal lett alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A SWISS gyorsan reagált a csökkenő keresletre: bizonyos útvonalakon csökkentette a járatok számát, illetve kisebb repülőgépeket indított el. Mindezek eredményeképpen a vállalat kínálata mintegy 4%-kal volt alacsonyabb 2009 januárja és márciusa között, mint azt korábban tervezték. Ezzel párhuzamosan viszont Lyonba és Osloba új járatokat indított a légitársaság. “A kihívással teli gazdasági körülmények között növelnünk kell az európai országokban a desztinációk számát, így tudjuk fenntartani az interkontinentális járatainkat.” – mondja a SWISS jövendőbeli elnök-vezérigazgatója, Harry Hohmeister.
Az év első három hónapja során 2.95 millió utas választotta a SWISS járatait, ami 1.6%kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában elért 3 milliós létszám. A világgazdasági válság különösen a tengerentúli járatokon éreztette hatását, ahol a helykihasználtság mértéke 4.3%-kal csökkent, jóllehet még így is magas, 76.7%-os értéket ért el. Az európai útvonalakon a kihasználtság mértéke 1,8%-kal volt alacsonyabb. A SWISS a csökkenő keresletre idejében reagált, és már az első negyedév során csökkentette kapacitásait, így a 2009 első három hónapja során üzemeltetett járatok száma (32 351) alig volt magasabb, mint az egy évvel korábbi (31 943) érték.
A tengerentúli járatokon az értékesített utaskilométerek száma 3%-kal volt kevesebb, míg a felkínált utaskilométerek száma 2.5%-kal volt több, mint egy évvel korábban. Az európai útvonalakon a felkínált utaskilométerek száma 5.2%-kal, míg az értékesített utaskilométerek száma 2.4%-kal volt magasabb a 2008-as időszak értékénél.
A Swiss WorldCargo kihasználtsági mutatója 66.8%-ra csökkent az első negyedév során, amely során a kapacitás 10%-kal volt magasabb, mint az előző évben. Ezért a magasabb piacrész ellenére a kihasználtság 18,4 százalékponttal volt alacsonyabb, mint 2008 első három hónapja során (85.2%).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.