Elsőként Izrael most pedig Németország is felújítja CH-53-as nehéz szállítóhelikopter flottáját. A németek több millió dollárt költenek majd a 82 darab forgószárnyas modernizálására, mellyel üzemidejük 6000-ről 10.000 repült órára növekszik. 26 darab helikoptert szenzorokkal is felszerelnek, melyek segítségével a földön zajló események is nyomon követhetőek lesznek. Izrael korábban 38 darab CH-53-ast modernizált, melynek révén még 2025-ig maradhatnak szolgálatban.
A 20 tonnás CH-53 az 1960-as évek közepén állt szolgálatba, Izraelben egészen pontosan 1968-ban. Németország az 1970-es évek elején kapta meg első ilyen típusú forgószárnyasait, melyek maximális sebessége 290 km/óra, egy-egy repülés alkalmával pedig 3 óráig is képes a levegőben maradni. 35 fő vagy 3.5 tonnányi szállítmány elszállítására alkalmas. Izrael fontolóra vette, hogy a korosodó CH-53-asokat felváltanák a CV-22-es billenőrotoros repülőgépekkel, de a nagyobb hatótávolság és sebesség nem győzte meg az izraelieket a különleges repülőeszközök rendszeresítéséről.
Németország a felújítás során korszerüsíti vagy teljes egészében kicseréli a helikopterek elektronikáját, melynek köszönhetően a CH-53-asok megbízhatóbbak lesznek, továbbá fenntartási költségük is kedvezőbbé válik. Izrael főként az országhatáron belül számít helikoptereire, míg Németország külföldön is bevetné ezeket a forgószárnyasokat, békefenntartó és humanitárius feladatkörökben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.