Az indiai védelmi miniszter napokban tett bejelentése szerint India elégedett az orosz Szu-30MKI harci gépek teljesítményével, annak ellenére, hogy a légierő áprilisban elveszítette egyik nagy értékű Szu-30-asát. A befejeződött vizsgálat arról számolt be, hogy a baleset a pilóta hibájából következett be, nem pedig a vadászgép műszaki meghibásodása miatt. India így a tervek szerint 2015-re szeretné megduplázni üzemben lévő Szu-30MKI harci gépeinek számát.
Az indiai légierő 1996 és 1998 között 50 darab Szu-30MKI-t rendelt meg Oroszországtól, további 40 darabot pedig 2007-ben. A Hindustani Aeronautics (HAL) céggel szintén szerződést kötöttek 140 darab repülőgép Indiában való megépítésére (licensz alapján) 2003 és 2017 között. A védelmi miniszter kifejtette, hogy a meglévő Szu-30MKI flottával olyannyira meg vannak elégedve, hogy 2015-re szeretnék 230 darabosra növelni a flottát.
Az indiaiak által használt lenyügöző méretü és erejü Szu-30 MKI a Szu-27 Flanker korszerüsített, megnövelt képességü kétüléses változata. Számos elektronikai rendszere azonban nem orosz eredetü, hanem nyugati forrásból származik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.