2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Forró a cucc!

JETfly  |  2009. 07. 21., 14:27

Az Egyesült Államok légierejénél szolgálatot teljesítők új munkaruhája melegebbnek bizonyult a réginél, ami nagymértékben rontotta az olyan perzselő meleg térségben szolgálatot teljesítők hangulatát, mint a Perzsa-öböl, vagy Afganisztán. Annak ellenére, hogy a légierő már két éve tisztában van a problémával, egy új, javított (és hűsebb) alsóöltözék nem fog a nyár vége előtt a felhasználók rendelkezésére állni.

Az új ABU-t (Airman Battle Uniform - repülős hadiöltözet) abból a célból vezették be, hogy csökkentsék a költségeket és javítsák a munkamorált. Két éve mutatták be, de nem lesz kötelező hordani egészen 2010 októberéig (mindenkinek adnak időt, hogy a régit kihordják).

Az anyaggal azonban voltak problémák, melynek mind a mérsékelt, mind pedig a trópusi éghajlatnak meg kellett volna felelni. Egy uniformissal helyettesítettek kettőt. Az Irakban szolgálók úgy találták, hogy az új hadiöltözet melegebb, mint a régi, mégpedig azért, mert a „mosd ki és hordd” szövetanyag vastagabb, és egy nagy térképzseb is található a ruha belsejében. Néhányan elmentek a helyi szabóhoz eltávolíttatni a térképzsebet, hogy az öltözet ezáltal hüsebb legyen. De ennek ellenére nem elég hüs. A légierő vonakodva ugyan, de kifejlesztette az ABU trópusi változatát. A gondok a hőséggel már 2007-ben ismertek voltak, amikor az ABU először bemutatkozott Irakban, sokkal több gondot okozva ezzel az USAF vezérkarának, mint valaha. De mégsem elég stresszt okozva ahhoz, hogy az emberek nyárra megkapják az új könnyített alsóruházatot.

Problémák merültek fel az olajjal és a kosszal is, ami természetes jelenség azoknak a munkaruháján, akik a repülőgépek karbantartásával foglalkoznak. Az ABU nem annyira áll ellen ezeknek a kellemetlenségeknek, mint a régi munkaruha. A légierő szintén dolgozik ezen probléma kiküszöbölésén.

Kezdetben az ABU nagy népszerüségnek örvendett. Mivel az ellátás az elején korlátozott volt, ezért a személyzet egy része a saját pénzén vásárolt olcsóbb külföldi ABU változatokat (melyek az Interneten elérhetők). Az emberek szerették volna megkapni az új kamuflázs barna-szürke-zöld-kék hadiöltözetet, főleg azért, mert kevesebb törődést igényel. Nem gyürődik, mosás után hordható és sokkal kényelmesebb. Nem kell vasalni és keményíteni sem. Az új bakancs, ami az ABU-hoz jár, zöld antilop bőr és nem lehet fényesíteni. Alapvetően az ABU azért népszerü, mert kevesebb a munka vele, és nem pedig a divatos új terepszíne miatt. Az ABU 236 különböző méretben készül (így mindenki a megfelelő méretet kaphatja). A világhálón körülbelül 82 dollárért lehet a szettet megvásárolni (dzseki és nadrág).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.