Már többször számoltunk be lapunkban is arról, hogy Kína újabb és újabb külföldi technológiákat másol le. Nincs ez másként most sem, mivel egy 2001-es sikertelen próbálkozás után a kínaiak most ismételten kísérletet tesznek a C-130J szállítógép hazai másának megépítésére. A korábbi Y-9 konstrukciót vették elő újra, ami különböző problémák miatt 2001-ben befuccsolt. A 77 tonnás, turbólégcsavaros kínai fejlesztés 25 tonna rakomány szállítására lesz képes, 4 fős személyzettel, 650 km/órás sebességgel, valamint 7800 kilométeres maximális hatótávolsággal.
A Y-9 alapvetően a 61 tonnás Y-8F-200 megnövelt változata, ami szintén egy másolat, méghozzá az orosz An-12-esé. Hasonlóan az amerikai C-130-ashoz, az An-12-est is az 1950-es években fejlesztették ki. Körülbelül 1200 darabot építettek belőle, szemben a Y-8-assal, amiből mindössze 100 darabot, míg az amerikai C-130-as különböző verzióiból már közel 2300 darabot. Kína egyre inkább függetleníteni szeretné magát az orosz szállítógépektől, ezért esett most választásuk a sikeres amerikai Super Herculesre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.