Mint arról lapunkban beszámoltunk, március 25-én, a kaliforniai Edwards légibázis közelében repülőkatasztrófát szenvedett az amerikai légierő egy F-22 Raptor típusú repülőgépe, amely során a repülőgépet gyártó cég berepülőpilótája életét vesztette. A közelmúltban napvilágot látott vizsgálati eredmények szerint a repülőgép-vezetője a nagy túlterhelés miatt elvesztette az eszméletét, és nem tudta a repülőgépet kivezetni egy nagysebességű, meredek zuhanásból, és amikor visszanyerte tudatát, katapultált.
David Cooley, a Lockheed Martin cég tesztpilótája a katapultálás során fellépő torlónyomás miatt vesztette életét. Cooley a vizsgálat adatai szerint 765 csomós sebességnél hajtotta végre a katapultálást, ami több mint 150 csomóval több, mint ami a katapultülés számára meghatározott maximális repülési sebesség (600 csomó), mondták a US Air Force baleseti nyomozói.
A katasztrófa a harmadik csúcs-sebesség, nagy túlterhelés tesztrepülési feladat végrehajtása során következett be.
A balesetet vizsgálók megállapították, hogy a katapultrendszer megfelelően müködött, azonban a Raptor ACES II típusú katapultülését úgy tervezték, hogy az még 600 csomós sebességnél tud biztonságosan müködni, azonban 550 csomós sebesség felett már 80 % az esély maradandó vagy végzetes sérülésre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.