2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szuhoj cég a Szu-27 típus törvénytelen korszerűsítésével vádolja Fehéroroszországot

JETfly  |  2009. 09. 03., 12:41

A lengyelországi Radomban megrendezett repülőnapon lezuhant fehérorosz Szu-27 repülőgép katasztrófájának egyik lehetséges oka lehet a repülőgép fedélzeti repülési berendezéseinek nem megfelelő működése, közölte az orosz hírügynökség, a Szuhoj cég egy magát megnevezni nem kívánó hírforrására hivatkozva.

A hírforrás elmondása szerint Minszk hosszú ideje foglalkozik a repülőgépek modernizálásával a harmadik világ vásárlói számára anélkül, hogy a Szuhoj céggel egyeztetne, beépítve azokba új berendezéseket saját felelősségére és kockázatára. (Valószínüleg erre utaltak egy korábbi cikkükben is az orosz hírügynökség munkatársai, amikor arról írtak, hogy a fehérorosz Szu-27 lényegesen eltér a modern modifikációktól, amelyeket más országok számára gyártanak.)

Az orosz cég embere kiemelte, hogy a Szu-27 vadászrepülőgéppel Radomban történt incidens „ebbe a sorba tartozik”, minthogy „a gépnek nem megfelelően müködött repülési elektronikája, és a repülőgép-vezetők elveszítették a hajtómüvek müködése feletti kontrollt”. A hírforrás szintén kiemelte, hogy a videofelvételen világosan látható, hogy a mürepülési elem végrehajtása után a pilóta utánégető (forszázs) üzemmódot akart kapcsolni a maximális magasság elérése érdekében. Ebben a pillanatban a hajtómüvekből kiáramló füst sürübb volt, majd a szokásosnál halványabb. „A gépnek egyszerüen nem volt elegendő a hajtóerő és a földnek ütközött”, - húzta alá a Szuhoj képviselője.

Mint arról beszámoltunk a fehérorosz légierő vadászgépe augusztus 30-án szenvedett katasztrófát, amely során a kétfőnyi személyzet életét vesztette. A fehérorosz védelmi minisztérium lehetséges okként jelölte meg a madárral történt ütközést, és a pilótáknak nem volt idejük katapultálni, mivel kivezették a repülőgépet lakott terület fölül. Lengyel szakértők véleménye szerint nem kizárható a pilóta hibája sem; kismagasságon nagyon későn kezdte meg a manővert.

Az orosz Szuhoj cég, amely a repülőgép gyártója, felajánlotta segítségét a katasztrófa okának kiderítésében, azonban fehérorosz részről ezidáig nem reagáltak a felajánlásra. Több lengyel tömegtájékoztatási eszköz közölte, hogy a katasztrófa tisztázása – amelynek kiderítésén fehérorosz és lengyel szakértők dolgoznak – valamilyen oknál fogva titkosnak minősül. A fehérorosz védelmi minisztérium sajtóosztálya sem adott ki a katasztrófa óta semmilyen információt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.