Fontos eseménynek lehettek tanúi a Boeing everetti központjának dolgozói 2009. november 12-én, hiszen kigurult a gyárból a legendás B 747 Jumbo gépcsalád teherszállító változatának – 747-8 Freighter – első példánya. Az első elkészült darabot, ami a festés után megkezdheti felkészülését a repülési tesztekre, a Cargolux légitársaság veheti majd át. Az eredeti tervek szerint 2009 végén szállították volna le az első B 747-8 Freightert, azonban a program csúszása miatt várhatóan erre csak 2010-ben kerülhet sor.
A 747 program alelnöke nyilatkozatában méltatta mindazokat a dolgozókat, beszállítókat és megrendelőket, akik munkájukkal és bizalmukkal hozzájárultak ahhoz, hogy a 747-8 Freighter rajzasztali terveiből valóság legyen. A Boeing új teherszállítójára igen nagy érdeklődés mutatkozik, ezidáig 78 darabra érkezett megrendelés. A Cargolux mellett többek között a Nippon Cargo Airlines, az AirBridgeCargo Airlines, az Atlas Air, a Cathay Pacific, a Dubai Aerospace Enterprise és az Emirates SkyCargo is a 747-8 Freightert választotta.
A 747-8F alacsony üzemeltetési költségek mellett a legmegfelelőbb választásnak bizonyul a nagyméretü, nehéz terhek elszállítására. A légi teherszállítás folyamatosan bővülő piacának várhatóan fontos szereplője lesz az új Boeing Freighter, ami korszerü elektronikai rendszereinek és hajtómüveinek köszönhetően igen alacsony zaj- és károsanyag-kibocsátással rendelkezik, megfelelve ezzel napjaink környezetvédelmi elvárásainak. A hatalmas cargo gép 140 tonnányi terhet képes elszállítani, hossza 76,3 méter, ami 5,6 méterrel hosszabb, mint a 747-400 teherszállítóé.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.