Az orosz AKK Progressz állami megrendelésre elkészítette az első hat Ka-52-es felderítő-harci helikoptert. Az elkészült példányokat az arszenyevi gyárban szerelték össze. Ugyanakkor még hosszú az út, melynek során rengeteg tesztelés és megpróbáltatás vár a mérnökökre, illetve a hajózókra, hogy megismerjék és elsajátítsák az új helikopterek üzemeltetéséhez szükséges feladatokat.
Miután befejezték a helikopterek végső tesztelését, csak azután kerülhetnek ki a csapatokhoz az újabb próbákra. A cél az, hogy megismerjék mind a két rendszeresítés alatt álló helikoptert, mind a Mi-28N típust, mind a Ka-52-est - nyilatkozta a program egyik vezetője. Ami a két helikopter konkurenciáját illeti, nincs különösebb probléma, mert mind a két forgószárnyast különböző területen kívánják rendszeresíteni. A tervek szerint a Ka-52-es első átadásait követően a típussal még 25-30 évig számolnak. Példának a Ka-27-est hozták fel, mely már 1987 óta repül, és még hosszú ideig rendszerben kívánják tartani. A Kamov szóvivője szerint az elkövetkezendő 3 évben körülbelül 25-30 ilyen helikoptert adnak át az orosz csapatoknak, azonban az, hogy összesen mennyi ilyen forgószárnyast kapnak, még nem ismert.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.