Csatlakozott a tesztprogramhoz a második A400M típusú szállítógép, és repülésével a program átlépte a 70. repült órát. A Michael Gagneux és Karl-Heinz Mai és három fedélzeti mérnök által vezetett repülőgép (MSN002) április 8-án teljesítette 4 óra 50 perces repülését a spanyolországi Sevillában. A gép felszállósúlya 128 tonna volt, ami 13 tonnával marad el a megengedett maximumtól.
A személyzet elmondása szerint a repülőgép és a négy Europrop International TP400D hajtómü az elvárásoknak megfelelően teljesített. “A repülőgépnek a programhoz való csatlakozásával fel tudjuk azt gyorsítani, és gyüjthetjük a repült órákat” - mondta Fernando Alonso fő fedélzeti mérnök. Az öt közül az első tesztgép, az MSN001, eddgi tizenöt felszállása során 66 órát töltött a levegőben, 3 óra 45 perces szüzrepülését pedig tavaly december 11-én hajtotta végre, és nemrég került át a franciaországi Toulouse-ba. Az MSN003 repülését nyár elejére tervezik, míg a negyedik gép valamikor az év vége felé szállhat fel először.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.