Az európai repülőgépgyártó A380-as gyártósorán már korábban felmerült problémák legújabb áldozata a Korean Air lett, ami várhatóan további négy-hat hónapot kényszerül várni első Super Jumbojára. A késedelem miatt a koreai légitársaság várhatóan 2011 második negyedévében veheti át az első A380-asát.
A Korean Air, a Singapore Airlines, a Qantas, az Emirates, az Air France és az első példányát hamarosan átvevő Lufthansa után már a hatodik légitársaság lesz a sorban, ami az Airbus óriás utasszállítóját üzemeltetheti. Az előzetes tervek szerint az első, Engine Alliance GP7200 típusú hajtómüvekkel szerelt A380-as – melyből 10 darabot rendeltek – 2010 decemberében érkezett volna a Korean Airhez.
Az Airbus 2010 elején számolt be az A380-as gyártósorát érintő problémákról, melynek következtében a 2009-es esztendőre tervezett 18 darabbal szemben, csupán 10 darabot tudott átadni megrendelőinek a gyártó. A gyártósoron folyó munkálatok felgyorsítása érdekében korszerübb gyártástechnológiai eszközöket, valamint hatékonyabb minőségi ellenőrzést alkalmaznak, céljuk pedig a stabil 2 darab A380/hónap gyártási arány megtartása. 2010 első negyedévében 3 darab Super Jumbot adott át az Airbus, melyből két darab leszállítása eredetileg 2009-ben lett volna esedékes.
A Korean Air bejelentette, hogy az első A380-as késése ellenére a fennmaradó 9 darab megrendelt gépet várhatóan az előzetes ütemtervnek megfelelően vehetik át.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.